לפי הדיווחים, משטרת ישראל עצרה היום (שני) תושב מעלה אפרים בן 37 בחשד לאיומים על משתתפי מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים. בית משפט השלום בעיר הורה להרחיק אותו מכל אירועי הגאווה עד סוף שנת 2023.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם כי הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות בירושלים שלח בקשה להגשת תלונה במשטרה בסוף השבוע האחרון על איומים לפגיעה במשתתפי מצעד הגאווה והסובלנות בעיר שיערך ב-1.6.

לפי הערכות, העצור תושב מעלה אפריים הוא העומד מאחורי האיומים שהגיעו, כאשר השיב למייל לקראת המצעד שהופץ בניוזלטר על ידי הבית הפתוח בירושלים בתפוצה רחבה. ״מקווה שישי שליסל יהיה שם לגמור את העבודה שהוא התחיל. גועל נפש, איך חוגגים את מחלת הנפש הזאת״, כך כתב במייל.

יונתן ולפר, יו״ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות: ״טוב שמשטרת ישראל מתייחסת ברצינות לאיומים שקיבלנו בבית הפתוח ומממשת את תפקידה בשמירה על ביטחון הצועדות והצועדים. עצוב לראות שהלגיטימציה הציבורית לאלימות והסתה כנגד הקהילה הגאה עוד קיימת, ואף גדלה, ותושבתנו כלפיה הוא המשך המאבק הגאה. שמח לבשר לאותו עצור ולכל מי שחושב שהוא יצמצם את צעדינו, שמצעד הגאווה והסובלנות בירושלים יתקיים ב-1.6, ויניף בגאווה את דגל הגאווה, השוויון, החופש והאהבה בבירת ישראל״. 

מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים יצעד זו השנה ה-21 ויצא לדרך ביום חמישי, ה-1 ביוני. הוא יפתח את אירועי חודש הגאווה בארץ ויהיה למצעד הראשון. בשנים האחרונות, מצעד הגאווה והסובלנות נחשב לאחד האירועים עם רמת האבטחה הכבדה ביותר שמשטרת ישראל נערכת אליהם על מנת לאפשר את קיומו. ביום המצעד, ייסגרו לתנועת כלי רכב צירים ורחובות ברחבי העיר.