יאנה בלום, הנאשמת בהמתה בקלות דעת של הפעוט מעיין דומנוביץ' בן השנה בתאונת הדרכים בנגב, שוחררה היום (שלישי) למעצר בית. במהלך המעצר, היא תהיה תחת איזוק אלקטרוני. 

יאנה בלום היא החשודה בהמתה בקלות דעת בתאונה בה נהרג התינוק מעיין

בדברי ההסבר של ההחלטה, ציין בית המשפט המחוזי בבאר שבע כי בהיעדר מחלוקת על מעורבותה של בלום בתאונה ועל הראיות בסוגייה, ניתן לאפשר את מעצר הבית. למעשה, משום שמערובותה של בלום בתאונה כשהיא תחת השפעת אלכוהול וסמים אינה מוטלת בספק, בית המשפט אינו חושש שהיא תוכל לשבש ראיות במהלך מעצר הבית.  

עוד הסביר בית המשפט את החלטתו בכך שבלום סובלת מפציעות קשות לאחר התאונה, מה שמונע ממנה בכל מקרה להגיע אל הדיונים בבית המשפט. עם זאת, בחר השופט להזכיר את חומרת מעשיה: מסוכנותה של המשיבה נובעת ממעשיה, כאשר למרות היותה בגילופין,  עקב צריכת אלכוהול וסמים, נהגה ברכבה בכביש בין-עירוני, הסיעה נוסעים למסיבה, ולאחר שיצאה מהמסיבה, נהגה ברכבה בפראות, עקפה רכבים בצורה מסוכנת, עד שגרמה לתאונה חזיתית קשה, ובכך גרמה למות פעוט בן שמונה חודשים וכן לחבלות חמורות לבני משפחתו. 

עו"ד גיא שמר ושלמה ערב, המייצגים את בלום, מסרו בתגובה להחלטה: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט. כעת יאנה תשהה לצד משפחתה ותקבל טיפול רפואי ראוי שיאפשר לה לנהל את משפטה". 

עו''ד גיא שמר  (צילום: גדי עמרני)
עו''ד גיא שמר (צילום: גדי עמרני)