עו"ד אלעדי ויזל מארגון חוננו פנה היום (שני) במכתב למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בדרישה כי יורה לפטר שוטר אשר תועד בסמוך ליישוב עטרת כשהוא תוקף באלימות מתיישב אשר מחה על ההפקרות הביטחונית בכבישי יהודה ושומרון. לטענת התושבים, בתיעוד נראה השוטר אוחז בזקנו של המתיישב בחוזקה ותולש אותו. 

עימותים בעטרת: בן גביר הורה לבדוק, תושבים טוענים כי שוטר תלש חלק מזקן של מפגין

במכתבו, מתאר עו"ד ויזל את האירוע: "במוצאי השבת נערכה הפגנה בכניסה לישוב עטרת במחאה על זילות היד בה נוקטת מערכת הביטחון כנגד הטרור הגואה והפנית משאביה ומרצה לחקירת מתיישבים אשר נאלצו להגיב לתקיפות הטרור ולהגן על ביטחון חייהם בעצמם. מתיישבים אשר הגיעו לכניסה לישוב מחו על החלטתו הקיצונית וחסרת התקדים של מח"ט בנימין, אל"מ אליאב אלבז, לבצע מעין ענישה קולקטיבית ולהטיל עוצר על הישוב עטרת. עוצר אשר במסגרתו הוצב מחסום בכניסה לישוב והכוחות עצרו ו/או עכבו את תנועת הרכבים במשך שעות ארוכות, אין יוצא ואין בא בלא בידוק ביטחוני מדוקדק. במסגרת ההפגנה, מספר מתיישבים וביניהם המתלונן, התיישבו על כביש הכניסה לישוב וחסמו את תנועת כוחות המשטרה אשר בחרה משום מה לבצע החרמת רכבים של מתיישבים מתוך היושב במקום להפנות את משאביה לפעולות מניעה כנגד הטרור הגואה בגזרתו".

"לפתע", הוא המשיך, "ללא כל שיג ושיח מקדים, ניגש השוטר הנילון אל המתלונן, שלח את ידו לעבר פניו ומשך בזקנו בצורה עוצמתית, אלימה ומשפילה. המתלונן זעק זעקת כאבה גדולה אך חרף זעקתו לא רק שהמשיך הנילון למשוך בזקנו אלא אף החריף את מעשיו, ביצע תנועת משיכה עוצמתית ותלש את זקנו של המתלונן מפניו. תנועת התלישה נעשתה בצורה כה ברוטאלית עד שתוך חלקיק השנייה נעקר הזקן ממקומו ונותר חפון בידו של הנילון. נראה כי תוצאות המשיכה לא הפתיעו את הנילון אשר זרק מידו בבוז את שערות הזקן על הכביש והמשיך בדרכו כאילו לא קרה דבר או חצי דבר", תיאר ויזל. 

עימותים ביישוב עטרת (צילום: ללא)

ויזל פירט במכתבו את הכאב וההשפלה שחווה המתיישב כתוצאה מהתקיפה החמורה: "מיותר לציין את הכאב והסבל הרב הנגרם לאדם שמושכים אותו בשערותיו, וקל וחומר בשערות זקנו. מיותר לציין את ההשפלה שחש אדם דתי אשר מבזים אותו במשיכת שערות זקנו אשר הוא בעל ערך דתי עבורו. תלישת זקנו של יהודי מפניו הינו מראה מזעזע המזכיר תקופות אפלות בעברו של העם היהודי".

הוא הוסיף: "למען הסר ספק יודגש, לכל אורך האירוע המתלונן לא פעל באלימות. לא מינה ולא מקצתה. כל חטאו אשר בגינו 'זכה' לטיפול שכזה היה רק מחאה פסיבית בה ישב על הכביש. הסרטון מהאירוע מדבר בעד עצמו ומוכיח כי הנילון פעל באלימות וברוטאלית תוך שימוש בכוח שלא כדין וגרימת כאב והשפלה רבה למתלונן", כתב ויזל. 

ויזל פנה למפכ"ל שבתאי ודרש את פיטור השוטר לאלתר: "מדובר בתקיפה חמורה, פוגענית, משפילה ומיותרת.  למפכ"ל המשטרה הסמכות לפטר שוטר אם הוכח להנחת דעתו כי השוטר מתרשל או אינו מתאים למלא את תפקידיו. במקרה שלפנינו מוכח מהתיעוד מעל לכל ספק כי הנילון התנהל בצורה לא חוקית ואסורה. שוטר אשר מרשה לעצמו לכלות את זעמו במפגין פסיבי ולתלוש את זקנו מעל פניו אינו מתאים לשרת מטעם מדינת ישראל בתפקיד המקנה כוח וסמכות. לאור האמור, מתבקש המפכ"ל לעשות שימוש בסמכות המוקנית לו בפקודת המשטרה ולהורות על פיטוריו של הנילון", חתם ויזל. במקביל לפנייה למפכ"ל המשטרה, פנה עורך הדין למח"ש והגיש תלונה כנגד השוטר. 

כוח מג''ב בזירת האירוע (צילום: דוברות המשטרה)
כוח מג''ב בזירת האירוע (צילום: דוברות המשטרה)

המתיישב שהותקף תאר את האירוע: "באנו למחות כנגד אוזלת היד של כוחות הביטחון מול הטרור – זריקות אבנים, בקבוקי תעברה ופיגועי ירי רצחניים. מחינו במקום בצורה פסיבית בשכיבה על הכביש. שוטר תפס לי בזקן ותלש אותו בכוח. חשתי פגיעה והשפלה בתלישת סימן יהודי מבוהק ללא רחמים חוץ מכאבי התופת בעקבות התלישה. אני דורש לחקור את האירוע ולמצות את הדין עם השוטר". 

עו"ד ויזל מסר: "התקיפה המזעזעת הינה תמונת מראה לרוח המפקד השוררת בשטח ולהחלטת מח"ט בנימין להילחם במתיישבים אשר העזו להגן על ביטחון חייהם המופקר, במקום לעסוק בפעילות נגד הטרור הגואה".