בית הדין הארצי לעבודה דחה את ערעורו של עו"ד שאול כהן המשרת כעורך דין בפרקליטות האזרחית במחוז חיפה, ודחה את בקשתו כי יותר לו להפגין נגד הרפורמה המשפטית. בקשתו של כהן כי יותר לו להשתתף בהפגנות נגד הרפורמה פורסמה לראשונה במעריב אונליין. בית הדין הארצי קבע כי החלטת משרד המשפטים שלא לאשר לכהן להשתתף בהפגנות אינה חורגת ממתחם הסבירות.

גנץ: "נתניהו צריך לפטר את סטרוק, זו פגיעה בביטחון המדינה"
הרצוג בביקורת חריפה על ההתפרעויות ביו"ש: "אלימות, אכזריות ומשולחות רסן"

בנוסף, נקבע בהוראות החוק כי על עובדי השירות המשפטי חל איסור להשתתף בהפגנה בעלת "אופי מדיני", וכי ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית נחשבות לבעלות "אופי מדיני". בנוסף, נקבע כי השירות המשפטי של מדינת ישראל הינו "חלק ממערכת אכיפת החוק. ככזה, עליו להיות נטול פניות ואסור שיהא מזוהה עם עמדה פוליטית כזו או אחרת. השתתפותו של עובד השירות המשפטי בהפגנה בעלת אופי מדיני מהווה גילוי דעת ומעידה על השתייכות פוליטית.

צעדת מחאה נגד הרפורמה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

משמעה, הלכה למעשה, הוא כי העובד אינו נטול פניות בבואו לייצג את האינטרס הציבורי הרחב". מכיוון שכהן המועסק כמעט שלושה עשורים בפרקליטות מזוהה עמה, נקבע כי השתתפותו בהפגנות "עלולה לפגוע, בוודאות קרובה, במראית העין הניטרלית של השירות המשפטי". בנוסף נקבע כי הדברים נכונים "גם ביחס לעצם השתתפותם של עובדי השירות המשפטי בהפגנות, אפילו באופן אנונימי".

עו"ד שאול כהן וארגון "משמר הדמוקרטיה הישראלית" מסרו בתגובה כי הם שוקלים לעתור לבג"ץ נגד פסק הדין של בית הדין: "זהו איסור רחב בהרבה מהאיסור הקבוע בחוק ובתקשי"ר. לבית הדין אין סמכות להרחיב את האיסור בחקיקה שיפוטית. כפי שבג"ץ קבע בעבר, הפגנות שבהן משתתפים מפגינים מקצוות שונים של הקשת הפוליטית, והעוסקות בשלטון החוק, אינן יכולות להיחשב הפגנות בנושא מדיני או פוליטי, גם אם משתתפים בהם גורמים פוליטיים".