אות 'יקיר.ת אורנים' לשנת תשפ״ד יוענק לנשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת דורית בייניש ולמשנה לנשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופט סלים ג'ובראן, כך הודיעו היום יו״ר הוועד המנהל של המכללה, גברי בר-גיל ונשיא המכללה, פרופ׳ עמית שכטר.

יום השיבוש הלאומי: הכבישים שנחסמו והצפי להמשך | עדכונים שוטפים ושידור חי

ועדת חוקה דנה בצמצום עילת הסבירות, לפיד: "החוק הזה יגרום לנזק מדיני חמור"

הנשיאה בדימוס בייניש היא האישה הראשונה לכהן בתפקיד זה בתולדות המדינה והמשנה לנשיאה בדימוס, השופט ג׳ובראן, הוא האזרח הערבי-ישראלי הראשון לכהן במינוי של קבע בבית המשפט העליון וכמשנה לנשיאה. ראשוניותם זו לצד פעילותם פורצת הדרך, מסירותם ותרומתם יוצאת הדופן לחברה הישראלית, עמדה לנגד עיני ועדת הפרס שהמליצה על הזוכים והוועד המנהל.

דורית בייניש (צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90)
דורית בייניש (צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90)

בהחלטתם ציינו חברות וחברי ועדת הפרס – גברי ברגיל, פרופ׳ עמית שכטר, ד״ר ניר מיכאלי, גב׳ תמר אנגל, ד״ר לי כהנר וד״ר ראיד מועלם - את מחויבותם  של הנשיאה בדימוס בייניש והמשנה לנשיאה בדימוס ג'ובראן לשמירה על עקרונות הצדק, ההגינות והשוויון במערכת המשפט בישראל. בפסיקתם עיצבו באופן משמעותי את הנוף המשפטי של המדינה ובראשוניותם הציבו סטנדרטים חדשים של מחויבות מערכת המשפט למגוון האנושי.

בתקופת כהונתה כנשיאת בית המשפט העליון משנת 2006 עד שנת 2012 מילאה דורית בייניש, תפקיד מרכזי בקידום שלטון החוק ושמירה על הדמוקרטיה. מנהיגותה ומחויבותה הבלתי מעורערת לצדק זיכו אותה בכבוד רב ובהערכה בקרב הקהילה המשפטית והציבור הרחב. היא הפגינה באופן עקבי הבנה עמוקה של הסוגיות המשפטיות המורכבות שעמדו בפניה והתוותה את האיזון הראוי בין רשויות השלטון. ראוי לציין כי הנשיאה בדימוס בייניש אף הייתה האישה הראשונה לכהן כפרקליטת המדינה, תפקיד בו הפגינה אומץ ציבורי ויושרה ברגעי מבחן לדמוקרטיה הישראלית.

השופט סאלים ג'ובראן (צילום: פלאש 90)
השופט סאלים ג'ובראן (צילום: פלאש 90)

השופט ג'ובראן, תרם תרומה משמעותית לקידום הצדק והשוויון בישראל. חוות הדעת המשפטיות המעמיקות שלו בלטו בחוסר פניותו ובמחויבותו להגנה על זכויות הפרט. מסירותו הבלתי מעורערת של סלים ג'ובראן לרדיפה אחר צדק והבנתו השורשית את המורכבות המשפטית של התיקים בהם דן הפכו אותו לדמות מופת בתחום המשפט.

אות 'יקיר.ת אורנים' אותו מעניקה מכללת אורנים, מוענק לאישים יוצאי דופן אשר תרמו תרומה משמעותית לחברה הישראלית. האות משמש עדות להישגי מקבליו ולהשפעתם. בהענקת האות לנשיאה בדימוס דורית בייניש ולמשנה לנשיאה בדימוס סלים ג'ובראן, שואפת מכללת אורנים להצדיע למערכת המשפט הישראלית ולתת השראה לכל המגינים עליה ורוצים בטובתה. כמכללה המקדמת מצוינות בחינוך, מתכבדת אורנים בהסכמתם של הנשיאה בדימוס בייניש והמשנה לנשיאה בדימוס ג׳ובראן להימנות עם מקבלי האות, באשר מחויבותם למערכת המשפט ולחברה הישראלית משקפת את עולם הערכים עליו משתיתה אורנים את פעילותה האקדמית, החינוכית והחברתית.