פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד ידידיה סיאני, לאחר שהיה מעורב בהתפרעות אלימה בכפר פלסטיני לפני כשלושה שבועות. במהלך ההתפרעות, סיאני הצית כיסא והניח אותו בפתח בית שבו שהו באותה העת אם וארבעת ילידה.

על פי כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד שרית רייך אבניאל, לפני כשלושה שבועות התפרעו מספר יהודים בכפר הפלסטיני אום צפא וגרמו נזק רב לרכוש. במסגרת ההתפרעויות, סיאני יידה אבנים לעבר בית במקום שבו שהו כאמור, האם וארבעת ילידה. בשלב מסוים, חלק מהפורעים פרצו את דלת הכניסה לבית באמצעות גרזן ומוטות ברזל, וחלקם אף נכנסו ויצאו לאחר מספר שניות מן הבית. עוד עולה, כי האם התחבאה בחדר והחביאה את ילדיה בארון ולאחר מכן באמבטיה. בזמן שבו פרצו הפורעים את דלת הכניסה, הצית הנאשם כיסא מרופד שהיה מונח מחוץ לבית, הרים את הכיסא שהחל לעלות עשן והניח אותו בכניסה לבית, מתחת למשקוף, באופן שבוחוסם את הכניסה והיציאה מהבית.

כתוצאה מהפעולה, הכיסא בער ונשרף בתוך הבית, וכתוצאה מכך סבלו שניים מילדיה של המתלוננת מקשיי נשימה בעקבות שאיפת עשן ופונו לטיפול בבית החולים. לאחר מכן, יידה הנאשם מספר אבנים לעבר בית נוסף בכפר. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של מעשה טרור של הצתה בנסיבות מחמירות, תקיפה הגורמת חבלה ממשית בנסיבות מחמירות ממניע גזעני, התפרעות שסופה נזק ממניע גזעני, התפרצות לבית מגורים בצוותא ממניע גזעני וניסיון היזק בזדון ממניע גזעני.

כזכור, לאחר האירועים, שר הביטחון יואב גלנט התייחס לעימותים ואמר: "מגנה בתוקף את האלימות שהביאה לשריפת בתים ורכבים בכפר אום צפא, לא זו דרכנו. ‏מחזק את חיילי צה״ל הפועלים בנחישות ובהתמדה לסיכול הטרור ולהגנת התושבים ביהודה ובשומרון. ‏מגבה ומנחה את כלל כוחות הביטחון לפעול לשמירת הסדר ולמניעת אירועי אלימות בלתי מבוקרת של אזרחים באזור". הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.