שלושה צעירים תושבי הפזורה הבדואית בדרום, נעצרו הלילה (חמישי) על ידי בלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב לכיש במשטרה, בעת ששדדו, על פי החשד, קופה סופר מקומי באשקלון, זמן קצר אחרי שכשלו בניסיונם לשדוד מכשיר כספומט בסמוך לאותו מקום. השלושה נעצרו במהלך מרדף אחריהם אחרי שפרצו מחסום משטרתי.

פרשיית מין חמורה בדרום: שלושה צעירים הורשעו בפגיעה מינית בקטינה

הכריחו את הפעוטות לאכול מהרצפה: שתי גננות מחדרה נעצרו

בכך סיכלו בלשי הימ"ר לכיש פעילותה של חוליה שהטרידה בשבועות האחרונים את העיר אשקלון בפרט ואת תושבי אזור גזרת לכיש בכלל ועמדה מאחורי מספר מקרים של שוד מכשירי כספומט ברחבי העיר. בימ"ר לכיש ניהלו בשבועות האחרונים חקירה סמויה בעקבות מספר אירועי שוד של מכשירי כספומט ובמסגרתה הצליחו לאסוף ראיות נגד המעורבים והלילה כאמור הציבו מארב שהוביל למעצרם של שניים מחברי החוליה בביצוע מעשי השוד ואחד כמי שסייע להם במנוסתם.

עולה כי סמוך לשעה 02:00 בלילה, הגיעו שניים מהחשודים לסופר מקומי ברחוב אלי כהן באשקלון, שם ניסו תחילה לשדוד כספומט שמוצב במקום. משמשימתם לא צלחה, שדדו החשודים את הקופה והחלו להימלט בשעה שכוחות המשטרה, בהן יחידות מהמחוז הדרומי, כבר נערכים למעצרם "על חם" בנתיב בריחתם. 

ואכן, החשודים נעצרו מיד אחרי שפרצו מחסום סמוך לכביש 34 כשברכב נתפסה הקופה שנשדדה וכלי הפריצה שהסגירו את מעורבותם בביצוע המעשה. חשוד שלישי, נעצר לאחר שניסה לפי החשד לסייע לחשודים במנוסתם. החשודים שנעצרו הובאו לחקירה בימ"ר לכיש בחשד לעבירות שוד, סיוע וסיכון חיי אדם, והיום יובאו להארכת מעצרם בבימ"ש השלום באשקלון.

במרחב לכיש ציינו: "סיכול החוליה ומעצרה 'על חם', הנו תוצר של פעילות סמויה שנמשכה לאורך מספר שבועות, במטרה ללמוד את דפוס פעולתם, להתחקות אחר האמצעים והיכולות שקיימים ברשותם, על מנת לעצור אותם בעת ביצוע. המרחב ממשיך במקביל את פעילותו הנחושה נגד חוליות נוספות, המנסות לפגוע ברכוש ובביטחון הציבור".