שופט בית המשפט השלום בפתח תקווה גיא אבנון האריך היום (שלישי) בשישה ימים נוספים את מעצרה של רואן עבד אל חי, תושבת טירה, סייעת בגן הילדים בהוד השרון, החשודה בשורה ארוכה של מעשי התעללות חמורים מהרף הגבוה ביותר כלפי פעוטות ששהו בגן בו עבדה.

מדובר בהארכת מעצר שישית כאשר בית המשפט קיבל את עמדת נציג המשטרה במלואה.

חשד: בנו של ראש מועצה בצפון איים וסחט אנשים שהיו חייבים כסף לאביו

"שיכורים עם אש בעיניים": נהגת אוטובוס הותקפה באשקלון ע"י נערים | צפו

השופט פותח את החלטתו במסר לסנגור: "ראוי היה לסנגור להתבטא באופן מתון משהתבטא. רצונו - כבודו". ומיד הוסיף כי בדיונים קודמים נקבע חשד סביר בעוצמה גבוהה "הקושרת את החשודה לווידוי עבירות התעללות בקטינים חסרי ישע ועבירות אלימות נוספות", בהתייחסו לטענות הסנגור לפיהם בדיון הקודם הסכים שותפו לתיק לקבל את ההצעה ולהאריך את מעצרה תוך שהוא מנחה את המשטרה להגיש הצהרת תובע, ולטענת הסנגור המשטרה לא רק שלא הגיעה עם הצהרת תובע, אלא לא ביצעה חלק מעבודות החקירה.

השופט אבנון קבע כי "אכן בדיון האחרון הצהירה המבקשת שתעשה כל מאמץ להשלים את החקירה בתום התקופה שנקבצה. עיון מפעולות החקירה בתקופת המעצר האחרון מלמד כי החקירה החוקרת פעלה בהתאם להצהרתה. היום מונח לפניי מסמך השלמות של הפרקליטות, ממנו עולה כי נותרו לביצוע פעולות בהיקף לא מבוטל, אמנם חלק קטן מהן ניתן לשימוש, אך הפעולות הטכניות שעל היחידה החוקרת לבצע, מהוות חלק בלתי נפרד מהחקירה. לא ניתן להפריד בין הפעולות הדורשות את השתתפות החשודה, חקירת עדים, פעולות טכניות של היחידה החוקרת, זאת בשל הסכנה הגבוהה הנשקפת מהחשודה. בהקשר זה, אין אלא לדחות בשתי ידיים ממנה לא נשקפת סכנה. בעת הנוכחית לא ניתן לשחררה לחלופת מעצר כלשהי".

השופט קבע הארכת מעצר בשישה ימים וביקש מהתביעה להגיע לדיון הבא עם הצהרת תובע. בתום הדיון הודיע כי סנגורה של החשודה עו"ד יזהר קונפורטי כי בכוונתו להגיש ערר למחוזי על החלטת ביהמ"ש להאריך מעצרה של מרשתו. במהלך הדיון עסק בית המשפט גם באירוע מחודש מרץ במהלכו פונה אחד הפעוטות לביה"ח שם אושפז בטיפול נמרץ תחת סכנת חיים, וביציאה מהאולם אביו של הפעוט אמר כי לצערו צפה בסרטון שתיעד את האירוע: "ניתן לראות רק חלק מהסרטון כדי לראות את חומרת המעשה. היא חסמה את פיו בשתי ידיה, חנקה אותו. ההגעה לבית חולים הייתה נדרשת. זה היה מצמרר לראות", אמר האב בסוף הדיון.

עו"ד שיר אהרונסון המייצגת את הורי הפעוטות אמרה: "בימים האחרונים הורים רבים זומנו והגיעו למשטרה וצפו ב-120 סרטונים כל אחד, המתעדים אירועי אלימות קשים ביותר. עובדה מצמררת המצביע על תדירות האירועים ועל התרחשות בגן בהם הופקדו היקרים להם מכל".