בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה היום (רביעי) שניים מהנאשמים בפרשת "הריגול האיראני". נאשמת נוספת הורשע בעבירה של מגע עם סוכן חוץ. גבר ואישה הואשמו בעבירות חמורות בהן מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה העלולה להיות לתועלת האויב והם זוכו. נאשמת נוספת זוכתה מעבירת מסירת מידע, אך הורשעה במגע עם סוכן חוץ.

ישראלית שהואשמה בריגול עבור איראן ניסתה לשים קץ לחייה

"אין ספק כי אירן הייתה והינה מדינת אויב. היא רואה במדינת ישראל אויב ושואפת לחיסולה במאבק מזוין. היא מסייעת כספית לארגוני החבלה – החיזבאללה והחמאס", נכתב.

"השאלה הדורשת הכרעה במקרה זה היא מיהו אותו 'ראמבוד', האם הוא אכן פעל מטעם שלטונות אירן, האם היה לו קשר עמם. לא הוכחו כלל הנסיבות הנדרשות להרשעת מי מהנאשמים בעבירה של מסירת ידיעה לאויב שיוחסה להם ולא הוכח במידה הנדרשת כי ראמבוד אכן פעל מטעם 'אויב' שכן לא נשללו האפשרויות כי הוא פעל מטעם גורם מודיעיני אחר ולא מטעם אירן, או שמא בכלל מדובר במתחזה", צוין בהחלטת בית המשפט.

עו"ד בן-ציון ציטרין, המייצג את בני הזוג מסר בתגובה: "מדובר בסטירת לחי מהדהדת לפרקליטות ובכישלון של השב"כ. תיק דגל שלהם הסתיים בפיאסקו. מתוך חמישה נאשמים ארבעה זוכו ולגבי נאשמת 4 היא זוכתה מאחד משני סעיפי האישום שיוחסו לה. מסע יחסי הציבור של השב"כ, כולל רתימת ראש הממשלה דאז, נפתלי בנט, שהעלה סרטון בעניין ביום חשיפת כתבי האישום, נחל כישלון חרוץ. בית המשפט אמר פעם אחר פעם במהלך הדיונים את דעתו על התיק אך המדינה סירבה להקשיב. וחבל. מדובר באנשים פשוטים ותמימים, ציונים אוהבי המדינה שהאשימו אותם בהאשמות חמורות ביותר ודרשו להשית עליהם עונשי מאסר של שנים ארוכות. הם נחקרו על ידי השב"כ, בילו במעצר במתקני השב"כ וחודשים ארוכים במעצר בית . מרשתי ניסתה לשים קץ לחייה בדיוק לפני שנה. חייהם נהרסו. אני שמח שבית המשפט היה נחרץ ולא היסס לומר ברורות את דעתו. יבוא יום וכאשר ייחשפו מלוא החומרים יבין הציבור מדוע אני לא ישן בלילות כבר תקופה ארוכה".

עו''ד בן-ציון ציטרין (צילום: פרטי)
עו''ד בן-ציון ציטרין (צילום: פרטי)

כזכור, בחודש ינואר אשתקד הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי חשף וסיכל פעילות איראנית לגיוס אזרחיות ישראליות עבור איראן. במסגרת זו, במהלך החודש האחרון, הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בירושלים, כתבי אישום חמורים כנגד חמישה מעורבים.

בנט על הניסיון האיראני שסוכל לגייס מרגלים בישראל: "מברך את שב"כ" (צילום: לע"מ)

במסגרת המעקב הממושך אחר הפעילות וחקירותיהן של החשודות, עלה כי אלה קיימו קשרים מתמשכים עם גורם מודיעין איראני. בחקירות נאספו ראיות רבות על קשרים אלה, ובהתאם הוגשו כתבי-אישום כנגד חמישה נאשמים. כתבי האישום מייחסים להם (כל אחד על פי חלקו) ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעה העלולה להיות לתועלת האויב וסיוע למסירת ידיעה העלולה להיות לתועלת האויב.

גורם בכיר בשב"כ הדגיש: "מדובר בפרשייה חמורה, בה נחשפה וסוכלה כוונה להקים רשת ריגול עבור איראן, שפעלה בתחומי מדינת ישראל. במקרה זה, אנו עדים לניסיונות ריגול בתחומי ישראל, באמצעות פניה בכיסוי 'תמים' לישראליות ודרדורן לקשר ממושך. זאת, חרף חשדן של הנחקרות כי מדובר בגורם מודיעין איראני, ונוכח בחירתן להמשיך עימו את הקשר ואף לבצע עבורו משימות".