בית המשפט העליון דחה היום (ראשון) פה אחד את ערעורו של אשרף טחימר שרצח את מרוואת אבו ג'ליל ז"ל בביתה שבשפרעם.

"אסירים שלה": הורי "גן הזוועות" באילת במחאה חריפה נגד הפרקליטות
בנה קבר ומצבה בחצר: תושב יבנה חשוד באיומים על אשתו ובתקיפתה

מרוואת נפרדה מבעלה והתגוררה בסמיכות לטחימר עם ארבעת ילדיה הקטינים. טחימר פרץ לביתה של מרוואת דרך חלון הסלון שנמצא במפלס התחתון של הבית אשר נשאר פתוח באותו הלילה. טחימר ניגש למטבח, חלץ את הנעליים שלו, לקח סכין גדולה ממגירה במטבח ועלה לחדר השינה של מרוואת שנמצא במפלס העליון של הבית, שם היא ישנה באותה עת יחד עם בנה.

כל ילדיה של מרוואת היו בבית בזמן הרצח. לאחר שטחימר נכנס לחדר השינה של מרוואת היא התעוררה ונבהלה מנוכחותו. בין השניים  החל מאבק, במהלכו טחימר דקר את מרוואת באמצעות הסכין פעמים רבות. במהלך האירועים הללו התעורר הילד שישן לצד אמו וראה את טחימר דוקר את אמו. הוא ניסה לסייע לאמו, אך טחימר דחף אותו, והוא הופל ארצה.

בערעורו לבית המשפט העליון, טחימר טען כי אין לו מניע לרצח. על כך כתבה השופטת רות רונן: "ביצוע מעשה רצח אינו פעולה רציונלית, ומובן שבדרך כלל הוא מבוצע מטעמים שבעיני ה"אדם הסביר" אינם מצדיקים מעשה כזה. משכך, גם כאשר אין על פני הדברים מניע "סביר" למעשה, אין בכך כדי לשלול את המסקנה כי המערער רצח את המנוחה. יודגש כי מניע אינו אחד מיסודות עבירת הרצח, וגם בהיעדרו ניתן להגיע לתוצאה מרשיעה".

עוד כתבה השופטת רונן: "מדובר ברצח מזעזע בנסיבות מחמירות במיוחד, מתוכנן מראש ומחריד, ואשר העונש עליו – הן לפי הדין הקודם והן לפי התיקון לחוק העונשין – הוא לכן מאסר עולם, ועונש זה בלבד". השופט עופר גרוסקופף הוסיף: "לא הונחה לפנינו כל הצדקה להטיל ספק באמון שנתן בית המשפט בעדי התביעה שזיהו את המערער כרוצח".