אמש (שני) עלה מניין הנרצחים בחברה הערבית ל-154 ובימים בהם הפשיעה גואה, גם במרחב הבדואי בנגב, סקר חדש שהתפרסם היום מצביע על כמה נתונים מעניינים.

רצח מנכ"ל עיריית טירה: "השר לביטחון לאומי רק מפזר שנאה נגד הציבור הערבי"
בג"ץ דחה את בקשת הממשלה: הדיון בביטול עילת הסבירות יתקיים במועדו

מכון ריפמן לפיתוח משותף בנגב המורכב על ידי בדואים ויהודים לזכר שמוליק ריפמן ז"ל ממנהיגי הנגב הבולטים ערך סקר מפורט באוכלוסייה הבדואית בנגב.

ברקע לסקר נשאלו הנדגמים האם מאז שינוי האחיזה במשרד לביטחון פנים, מינוי השר החדש בן גביר והפיכתו למשרד בל"מ (ביטחון לאומי) הרגשת הביטחון השתפרה. 80% הצביעו דווקא על הרעה משמעותית בתחושה, 15% הצביעו על הרעה חלקית, 5% בלבד הצביעו על הטבה קלה במצב ואילו שום נדגם לא הצביע על שיפור.

בהמשך הסקר נשאלו הנדגמים אם הם חשים תחושת אחריות גם של החברה עצמה והאם יהיו מוכנים לשתף פעולה עם סל פתרונות בשיתוף הציבור. 70% תומכים בעירוב החברה הבדואית במתן סל הפתרונות בעוד ו-30% בלבד רואים בכך אחריות של הממשל לבד.

מחאת החברה הבדואית נגד נטיעות קק"ל במולדה, דוברות המשטרה

לסיום, הוצגה בפירוט למשתתפים תפיסת הפעלה שנחקרה במכון ריפמן המדברת על הפרדה של שיטור מקומי לצד שיטור "פדראלי" שאיננו מבוסס תחנה כמו גם אפשרות שיתוף שירות הביטחון הכללי במעצרים מינהליים. נתון מפתיע שקרוב לשמונים אחוזים (76.7%), תומכים בסל הכלים האמור לרבות עירוב שרות הביטחון הכללי בעוד ורק 23 אחוז מתנגדים לשימוש בכלים האמורים.

חגי רזניק,  ראש מכון ריפמן אמר: "אזרחי ישראל הערבים קמים כל בוקר למציאות בלתי נתפסת של רולטה בחיי נשים, ילדים וגברים בלתי מעורבים. הפשיעה הרימה ראש. ממצאי הסקר שלנו מראים כאלף עדים כי החברה עצמה מבקשת סל פתרונות אחר ומוכנה לשתף פעולה".