המלחמה בפרוטקשן: בתום חקירה של שוטרי מחוז צפון הוגשה הבוקר (רביעי) הצהרת תובע נגד רמי אסמעיל, תושב טובא זנגריה, שנתפס על חם כשניסה לגבות דמי חסות ממנהל אתר בניה של בית חולים.

כזכור, לפני כשבועיים נעצר אסמעיל בעקבות דיווח של הקבלן באתר הבנייה, שהתקשר למוקד 100 של המשטרה ואמר כי אסמעיל הגיע למקום וסוחט אותו. תוך זמן קצר הגיעו השוטרים לאתר, חסמו את רכבו של החשוד והביאו למעצרו. החשוד מוכר למשטרה, ועולה החשש כי ישנם קורבנות נוספים שנפלו לסחיטת דמי חסות. במשטרה קוראים לכל מי שנפגע להתקשר למוקד או להגיע לתחנת משטרה ולהגיש תלונה.

רמי אסמעיל  (צילום: דוברות המשטרה)
רמי אסמעיל (צילום: דוברות המשטרה)

כאמור, בתום חקירה מורכבת של שוטרי מחוז צפון, פרקליטות צפון הגישה נגד החשוד הצהרת תובע לפיה בכוונתה להגיש כתב אישום חמור בגין עבירות של  סחיטה באיומים ושיבוש מהלכי משפט ובקשה למעצר עד תום ההליכים כמו גם חילוט רכבו. מעצרו של החשוד הוארך שוב בבית משפט השלום בטבריה עד ל-27.08 

ב-2019 הורשע איסמעיל במסגרת פרשת הרי גולן, פרשייה שהביאה לחשיפה ומעצר של חברי כנופיה שהטילה במשך שנים את אימתה על כל אזור הצפון וסחטה מבעלי עסקים וחקלאים סכומי כסף גדולים תמורת "שמירה" , בשל אירועים דומים מאוד. עם זאת, בית המשפט גזר עליו עונש מאסר של מספר חודשים ספורים. 

לפני כחודש, ביום האחרון לפני היציאה לפגרת הקיץ, עברה בקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק של חברי הכנסת יצחק קרויזר ואלמוג כהן שנועדה להילחם בתופעת גביית דמי חסות. לפי החוק החדש, יוגדר עונש מאסר מינימלי של שלוש שנים על עבירת פרוטקשן. עוד נקבע כי בית המשפט יוכל לגזור מאסר של עד תשע שנים על אותן עבירות. 

בנוסף, החוק מרחיב את ההגדרה המשפטית של עבירת הפרוטקשן - כך שיהיה מספיק להוכיח קבלת כספים עבור שירות שאינו הולם את התמורה לצורך הרשעה. עוד קובע החוק כי ניתן יהיה לקחת כספים מעבריינים שהושגו באמצעות סחיטה ודמי חסות גם ללא הרשעה פלילית, אלא רק באמצעות רף ההוכחה הנמוך של הליך אזרחי.