ארבעה גברים נרצחו בחיסול באבו סנאן, ביניהם גאזי סעב שהתמודד לבחירות ברשויות המקומיות, מה שהעלה את השאלה האם הרצח הוא על רקע הבחירות. פרופ' אריה אלדד ובן כספית דנו על כך היום (רביעי) ב־103fm עם תא"ל (מיל') אנוואר סעב, בן דודו של גאזי, אשר הבהיר כי הוא אינו חושב שזה אכן המצב.

ברגע האחרון: סוכל ניסיון חיסול ע"י חולייה בלוד | צפו בתיעוד הדרמטי
"לא הצליח להגיד סליחה": הוריה של הצעירה שנהרגה בתאונה התעמתו עם הדורס
 
"הוא המשיך להיות נמרץ עד היום הזה, הוא נפגע בהתקלות בחברון בשירות הקבע שלו", סיפר. "הוא יצא ומאז שיצא החליט להתמודד על ראשות המועצה, לנסות לעשות הכול, ממש התארגנו על מנת שהפעם זה כן יקרה ובא האירוע הזה. אנחנו לא יודעים אפילו איך לקרוא לו, זה לא אירוע, זה לא קו אדום, לא קו שחור, לא עוד רצח, זה אירוע שהוא שונה לגמרי וממשלת ישראל צריכה להתייחס אליו בצורה שונה לגמרי".

על השאלה האם הרצח נועד במטרה לעצור את גאזי סעב מלהתמודד לבחירות, השיב: "ממה שאנחנו מבינים, גם בתוך היישוב וגם ממה שאמר המפכ"ל, אומרים שזה לא באמת קשור. הוא התמודד פעמיים אז אם זה היה צריך לקרות זה היה קורה בקדנציה הראשונה. גם אחרי שהוא לא זכה הוא הלך ובירך את הזוכה ואיחל בהצלחה. הוא שמר על אתיקה ברמה מטורפת. אני מכיר את עאזי, הוא בן אדם שעושה כל הזמן לסדר את העניינים, לייצר זירה חיובית, גם עוסק לחבר בין כולם. זה הבן אדם. תתקנו את העיוות, זה לא משפחת פשע, זו משפחה שכמות הרופאים, הקצינים".

כשנשאל מי לדעתו הם הרוצחים, ענה: "זה קצה החוט שביקשנו לדעת. מאמינים שמי שעלול למות כנראה ימות, אבל לא באירועים כאלה. זה היה טבח אכזרי מאוד. גם הבחור שעבר שם, גם ירו בו. מי המטרה? מה המטרה? מה זה יורים בכולם? מה זה הטבח הזה? אני עורך דין בהכשרתי, גם עולם הפשע שאנחנו מכירים בפלילי עדיין יש לו כללים ברורים, אתה לא יורה בכל אחד. יש פה אירוע אחר, משהו שונה, זה לא מה שאנחנו מכירים כאירוע פלילי. מישהו פה צריך לקחת את הדברים לטיפול רציני. אני גר פה, לא רחוק, אני יכול להגיד לך שזה מזכיר לי את לבנון - אנשים באים, יורים בכל מה שזז". 

בנוסף הדגיש: "הרצח הוא לא על רקע עדתי, לא על בחירות וגם לא משפחות פשע. זה משהו חדש, אנחנו מנסים להבין איך אירוע כזה קורה בצורה מטורפת, לא ניתן לעכל את האירוע. אתה נשאר ללא תשובות והמון שאלות".

סעב התייחס לטיפול המשטרה והמפכ"ל במקרה: "המפכ"ל עדיין חושב, אנחנו גם יודעים שאין קשר, בסוף המשפחות הדרוזיות פה מאוד מחוברות. זה לא האירוע. אין עניין עדתי בעליל ואין עניין פוליטי, יש פה משהו לא פטור. המפכ"ל הצהיר שהם מבינים פחות או יותר לאן זה הולך, הוא אמר באופן חד משמעי שיש שם אנשים בלתי מעורבים בעליל שסתם נרצחו. אנחנו מנסים להבין איך אפשר לחיות במדינה. יש לי שני ילדים קצינים, אני אומר להם 'תסתובבו עם אקדחים'. זו לא מדינת ישראל שאני מכיר. מדינה שיודעת להגן על עצמה בפני אויבים, ואני מכיר מה יש בצה"ל, שהחליטה למגר את הפשיעה במגזר היהודי לפני כמה שנים זה קרה. אני אומר לך, לא משנה איזה מגזר, המדינה צריכה להתייחס לאירוע הזה כאירוע שהוא בלב ליבה. אתה לא יכול להגיד שיש סרטן בלב ולנתח רק חדר בלב".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm