פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד דניאל דנילוב, בן 20 ותושב תל אביב. בין היתר מיוחסות לדנילוב עבירות של סיכון חיי אדם בעת נסיעתו, הפרעה לשוטרים בעת מילוי תפקידם, פגיעה במכוון בשלושה רכבים, שיבוש הליך משפטי עם העלמת ראיות, נסיעה ללא רישיון נהיגה והחזקת סם מסוכן מסוג קנביס במשקל של 230.3 גרם.

הטבח באבו סנאן: חשוד שניסה לברוח מהארץ נתפס בדקה ה-90
זה לא בעזה או בלבנון: צפו בחשיפת המנהרה של ארגון הפשע מהצפון

באירוע שהתרחש ב-8 באוגוסט בסמוך לשעה 23:10, נסע דנילוב יחד עם חברו ברכב באזור פרדס חנה. דנילוב נהג ברכב, כשהוא אינו מורשה כלל לנהיגה. באותה העת, אף החזיק ברכב שקית המכילה את הסם המסוכן.

בדרכו הגיע הנאשם למחסום משטרתי שגרתי, והשוטרים הורו לו לעצור את הרכב בשולי הכביש לצורך ביקורת שגרתית. אחד השוטרים אשר הבחין בדנילוב מנסה לכסות באמצעות ידיו חפץ כלשהו - דרש ממנו למסור את רישיון הנהיגה שלו. 

תיעוד התאונה באזור פרדס חנה (צילום :דוברות המשטרה)

בשלב זה, האיץ הנאשם את מהירות הרכב והחל להימלט מהשוטרים. בתגובה, המשטרה החלה אחריו במרדף וקראה לו לעצור. במהלך הבריחה, הנאשם נסע ברכב במהירות מופרזת ובאופן שמסכן חיי אדם. בהמשך הנסיעה, ביקש מחברו להשליך את השקית עם הסמים על מנת להעלים ראיות - אלא שבשלב זה השוטרים עצרו בצד הדרך, ואיתרו את השקית שהושלכה. 

לאחר מכן, צוות הבלשים של משטרת זיכרון יעקב, איתר שוב את הרכב והורה לו לעצור בשנית. דניאל התעלם מקריאותיהם ובנהיגה פרועה ירד אל שולי הכביש, נסע ברמזור אדום, ועלה על המדרכה כדי לעקוף את המחסום המשטרתי. אחד השוטרים שחש מאוים - שלף את נשקו וירה אל עבר גלגלי הרכב כדי לעצור אותו - אך ללא הואיל. 

המרדף המשטרתי המשיך, וכאשר הגיע הנאשם למחסום השלישי במהירות מופרזת מעל המותר ובאופן פרוע, עקף אותו ונכנס לצומת על אף הרמזור האדום -  והתנגש בחוזקה בשני רכבים ובניידת של משטרת חדרה. כתוצאה מהתאונה, פונו שלושת הנפגעים מנהיגתו לבית החולים במצב קל. כלל הנפגעים שוחררו לביתם כעבור מספר שעות.

שוטרי תחנת זכרון רדפו ועצרו אותם, ובתום חקירה מאומצת ומקצועית העבירו את החומר לפרקליטות. לאחר בחינת חומר הראיות והממצאים הוגש כאמור כתב אישום נגד אחד המוערבים.

בכך, מואשם בסיכון חיי אדם, הפרעה לשוטר, הפרעה במכוון לרכב, החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית אלא לסחר, שיבוש הליכי משפט ונהיגה ללא רישיון. הנאשם נמצא במעצר מאז האירוע, וצפוי בקרוב להכרעת הדין על מעשיו.