מאות בני אדם השתתפו הערב (שני) בהפגנה מול תחנת המשטרה במשגב, בעקבות רצח הצעיר עלי אבו סאלח בן ה-30 בסכנין. מארגנת ההפגנה, אסהאמן זבידאת׳, עובדת סוציאלית ופעילה חברתית, סיפרה: "תוצאת האירוע בסכנין הייתה צפויה כי המשטרה לא עושה כלום".

בסכנין זועמים: "במידה והמשטרה מעוניינת להגיע לרוצחים, היא יכולה לאתר אותם"
ניסיון חיסול בכפר כנא: שישה בני משפחה נורו בחצר ביתם

על האווירה בכפר בתקופה האחרונה סיפרה: "אנחנו יום יום בסכנין שומעים ירי, תמיד יש ירי. המשטרה עוצרת אנשים ומשחררת אותם ולא מעמידה לדין. הפושעים מסתובבים בסחנין עם הנשק ועובדים עם המשטרה - שלא עוצרת אותם".

הפגנה מול תחנת המשטרה במשגב (צילום: אמין באשיר)
הפגנה מול תחנת המשטרה במשגב (צילום: אמין באשיר)

"אי אפשר לדעת מי יהיה הנרצח הבא", היא הוסיפה. "אנחנו לא חיים עם ביטחון ביום יום. גם אם אני לא קשורה למקרה של פשיעה, אני נמצאת בסכנה להיפגע מירי תועה. אני לא יכולה לשלוח את הבן שלי להסתובב בחופשיות וגם אני".

ראש עיריית סכנין, ספואת אבו רעיה, אמר אתמול לאחר הרצח: "הפשיעה בחברה הערבית לצערי מתפשטת כמו סרטן והגיעה גם לסכנין. אנחנו משתתפים בצער המשפחה, ורואים באירוע פגיעה קשה בכל העיר ובחברה. הכרזנו על מחר כיום אבל ושביתה במוסדות העירייה. יש ישיבה דחופה של הוועד העממי במועצת העיר לראות מה אפשר לעשות. במקביל, יצרתי קשר עם המשטרה שהיא הזרוע הביצועית של הממשלה ואחראית על הביטחון של התושבים - כולל הביטחון של התושבים בחברה הערבית. אנחנו מטילים את כל האחריות עליהם".

וליד אבו סאלח, חבר מועצת העיר, אמר: "הנרצח הוא קרוב משפחה שלי. הוא יצא היום לעבודה ברכב, ובאו אנשים וחסמו לו את הדרך וירו בו. המשטרה הגיעה רק חצי שעה לאחר אירוע הירי - למרות שתחנת המשטרה ממוקמת רק 4 ק״מ משם. הרוצחים הספיקו להימלט, ואנחנו לא יודעים מי עשה את זה. זו פעם ראשונה שיש הרוגים מזה כמה שנים. אנחנו מבקשים שהממשלה והמשטרה ייקחו את הדברים ברצינות ויטפלו בבעיה. כואב לכולם. עלי היה בכלא בגלל גניבה מסוימת - אבל אין לו קשר לפשע. הוא בנה בית ורצה להתחתן".