חוקרי היחידה המרכזית במחוז מרכז הביאו היום (רביעי) את ראש ארגון הפשיעה קוטייר עודה לבית המשפט בראשל"צ, שם הוארך מעצרו בארבעה ימים. זאת, בחשד שאיים על גורמים בכירים בשב"ס מאחר ולא נענו לדרישתו לשפר את תנאי מעצרו. עודה הינו אחד האסירים המסוכנים ביותר במדינת ישראל.

בעת שנהג ברכבו: הגזבר של ראש ארגון הפשיעה אבו לטיף נורה למוות
שריפת רכב באלפיים ש"ח, ירי ב-35 אלף ש"ח: "מחירון הפשיעה" נחשף

"אני אשרוף את התא, אם ייכנס סוהר אני אחתוך אותו, אני אפגע לכם ברכבים ובמתקנים, זה כדור שלג, ומלחמה עד הסוף", איים עודה והוסיף: "אני ואתם זה אישי".

האסיר השוהה בתא הפרדה איים על סגן מפקד הכלא, קצין המודיעין של הכלא ובכיר נוסף בכלא כי יפגע בהם אם לא ידאגו לשיפור תנאיו. נציג המשטרה טען במהלך הדיון כי התנהגותו של עודה במסגרת ניסיונות סחיטה באיומים והעלבת עובד ציבור הינן תולדה של דחיית בקשתו לשיפור תנאי כליאתו.

במהלך הדיון טענה סנגוריתו, עו"ד שני מורן, כי הדברים אינם מתיישבים על הדעת וכי עודה אינו יכול לאיים על הבכירים שכן תאו מצולם 24 שעות ביממה והוא נמצא בתא הפרדה ללא מגע עם סוהרים או כל גורם אחר. לדבריה, כאמור בתא יש מצלמות ולכן ניתן לבדוק ולאמת שאין כל אירוע של איומים או העלבת עובדי ציבור.

לאחר מכן, הדף את דבריה נציג המשטרה: "מדובר באסיר מסוכן שיש לו השפעה גם מחוץ לכלא. מעצרו בוצע לאחר חקירה סמויה ובוססו החשדות המיוחסים לו". כאמור השופט שטיינר האריך את מעצרו, החקירה בעיצומה.

כאמור, אתמול נעצר עודה בתום חקירה סמויה, ובשבוע שעבר נרשמו מספר תקריות אלימות בשני בתי סוהר, שתיהן בעקבות החלטת שב"ס לא להיענות לבקשות החריגות של עודה, השוהה בהפרדה. מאז אותם אירועים איים על אגף המודיעין בשב"ס להיטיב את תנאי מאסרו.