ארגון ׳עד כאן׳, שקם במטרה למגר ולהילחם בתופעת הפרוטקשן בגליל העליון, פנה היום (שני) במכתב לתושבי הכפר טובא זנגריה, בו ביקשו יוזמיו סיוע מהתושבים לטובת מיגור תופעת הפרוטקשן. 

מכת הפרוטקשן: שמונה כלי רכב הוצתו בבית מלון בגליל

"תושבות ותושבי טובא זנגריה שלום רב. אנחנו רוצים לעדכן אתכם כי קם בגליל העליון ארגון חדש: עד כאן שמו", נכתב בפתח המכתב. "הארגון הזה, המונה אלפי אנשים אשר הצטרפו לשורותיו בתוך שבוע החליט, כי הוא ימגר ויסלק את תופעת הפרוטקשן מאזורנו. בארגון הזה חברים, גברים ונשים, חקלאים, בעלי עסקים קטנים וגדולים, כל הקיבוצים, הערים והמושבים בגליל העליון, צעירים ומבוגרים, נערים, פנסיונרים וחיילים משוחררים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

״אנחנו פונים אליכם כשכנים אשר חיים יחד באזור היפה שלנו עוד מלפני הקמת המדינה. האינטרס המשותף שלנו הוא חיים בשכנות טובה, בכבוד הדדי, בפיתוח יחסי מסחר ותיירות, בשמירה ביחד על האזור שלנו שאין יפה ממנו בארץ. תופעת הפרוטקשן פוגעת בנו תושבי האזור, ופוגעת קשות בישוב טובא זנגריה ובפרנסת תושביו. היא מרתיעה מוסדות, בעלי עסקים, ואנשים לעשות עסקים עם תושבי הכפר, והיא מוציאה שם רע לישוב בכל רחבי הארץ", צוין עוד. 

״עזרו לנו ולכם להדביר את התופעה הקשה, הפלילית, הפוגענית והבריונית הזו. זה בידכם ובכוחכם בפעולה נחושה במערכת החינוך, בהסברה במשפחה, בפעילות המועצה והמתנ"ס. אנחנו מוכנים להושיט לכם כל עזרה שתבקשו כדי למגר את הפרוטקשן. ארגון עד כאן ינצח את הפרוטקשן, זו חובתו לחבריו, לישוביו ולגליל העליון".

"ניסו לאיים עליי"

הארגון קם ביולי האחרון לאחר ניסיונות רבים של משפחות פשע, רובן מהכפר טובא זנגרייה - לגבות דמי חסות מחקלאים ובעלי עסקים באזור הגליל העליון. כאשר אלה אינם נענו לאיומיהם - הפושעים התנקמו, שרפו, גנבו או הרסו את השטח החקלאי או את העסק שבעליו לא שילם. נדמה שבחודשים האחרונים - נפגעו מדי יום עסקים אלו: מבתי מלון וצימרים, דרך חנויות - ועד לחוות סוסים ושטחים חקלאיים. הנזקים הללו יכולים להגיע עד למיליוני שקלים - ואין תשובה למי שנפגע. 

מי שהקים את הארגון וסירב להסכים למציאות הזו הוא יריב בן עמי, תושב קיבוץ הגושרים שחווה בעצמו פגיעה כלכלית קשה לאחר שהרסו את העסק שלו כי סירב לשלם: ״אני בעלים של עסק משפחתי בראש פינה, שבמשך שישים שנה סיפק ירקות לכל תעשיית השימורים והירקות הקפואים בארץ. ביוני האחרון, ניסו לאיים עליי לשלם ולגבות ממני דמי חסות״.

"לאחר שסירבתי אלמונים נכנסו חמושים לחצר העסק שלי, איימו על הגנן, וירו והרסו ציוד רב. הנזק של העסק שלנו לאחר שפלשו אליו הוא בשווי מיליוני שקלים", הוא מוסיף. "הייתי צריך לקנות ציוד חדש, להציב שמירה - אי אפשר להתפרנס בצורה נורמלית אם חיים בפחד כל הזמן". 

מתוך המקרה הזה, יריב החליט להיות הראשון לנקוט יוזמה, ולהקים ארגון שיוביל לתחושת ביטחון בקרב אזרחים שנדרשים לשלם דמי חסות לא להיכנע ולהסכים לתופעה הזו: "מתוך המצוקה, התאחדנו יחד כ-2000 חקלאים ובעלי עסקים מהגליל העליון כדי למגר את התופעה. הכרזנו על כך שאנחנו לא משלמים פרוטקשן, מתראיינים לכל כלי תקשורת בפנים גלויות והחשוב ביותר הוא העובדה שאנחנו יחד. נעשה הכול על מנת לפתור את הבעיה", הוא מסכם.