בשעות הבוקר אירע היום (רביעי) רצח כפול סמוך לאבו סנאן, במהלכו נורו למוות שני האחים יחיא ועומר סעדי מהכפר ג׳דיידה אל מכר, בשנות ה-30 לחייהם. בשנת 2016, שני האחים היו עצורים בחשד לרצח של עוואד נעימי מג'דיידה.

השביתה ביישובים הערביים: "כל יום וחצי יש רצח, עברנו את הקווים האדומים"
לאחר רצח האימאם בכפר קרע: הפנייה החריגה של בכיר החמאס לערביי ישראל

לאחר ששוחררו הם נורו ונפצעו קשה אך התאוששו. ״הרקע לסכסוך הוא על שליטה של משפחות פשע על מכרזים וקבלנים״, כך טוען תושב הכפר. 

בנוסף, הוא מספר מה הוביל לרצח שאירע: ״משפחה מסוימת לקחה חסות על שליטה בכפר. אחד מהם נכנס לבית הסוהר. כשיצא, הבין שחייליו השתלטו לו על העסק יחד עם משפחת פשע אחרת שקשורה ליחיא ועומר. לפני כמה חודשים ביציאה מהכפר, רצחו את אחד מבני משפחתו של האסיר המשוחרר. לאחר מכן, חילקו בכפר מודעה והכריזו שכל מי שהיה קשור לרצח או למשפחה של הרוצחים - יחוסל״. 

״מאז, כל יום שמענו על משהו חדש - מישהו נרצח, עסק נשרף, יריות בכפר", הוסיף, "נהיה כאוס אחד גדול. רשימת החיסול עדיין מתפקדת ושמורה בצד, הם תמיד ממתינים לחסל מישהו חדש. ככל הנראה, שני הנרצחים היום היו קשורים לכאורה לרצח של בן משפחת האסיר המשוחרר - והרצח היום היווה כפיגוע נקמה בין המשפחות״. 

״למרות מרחץ הדמים, כל פעם מחדש אני מופתע כשיש רצח. זה מסוכן להסתובב ככה בכפר, אתה כל הזמן בפחד שלא תחטוף כדור. אין לדעת מתי יגיע אליי כדור תועה. כל פעם כאשר עוברת וספה לידי - אני מפחד. החיים שלנו הפכו לגיהנום״, הוא מתאר.

התמונה בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]