הצהרת תובע הוגשה היום (חמישי) נגד האבטמו אסרס, תושב חולון בן 23 החשוד בדקירת השוטר ובחשד לניסיון לרצח במהלך ההפגנה של העדה האתיופית "צדק לרפאל" שנערכה בקפלן בתאריך לפני כשבועיים.

צפו: הגיעו עם מיכל דלק בשעת לילה, והציתו עסק למכירת מזגנים
"לעבוד בפרוטקשן זו עסקה מעולה. הרבה מאוד אנשים עברו לעבוד בזה"

במהלך ההפגנה, שוטר תנועה של מרחב ירקון שהיה במעגל מרוחק מההפגנה ועסק בפעילות אבטחה, נדקר ע"י חשוד בחלק גופו העליון באמצעות סכין חדה ופונה למרכז הרפואי איכילוב כשמצבו בינוני (עפ"י גורמי הרפואה). החשוד כאמור נמלט מהמקום והחקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ת"א.

רס"מ כפיר גרין, חוקר בימ"ר ת"א (צילום :דוברות המשטרה)

במסגרת החקירה הצליחו חוקרי הימ"ר לאתר את הסכין עמה ביצע את הדקירה ואת פרטיו של החשוד שנעצר לאחר מספר ימים לחקירה. מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת והיום הוגשה נגדו הצהרת תובע בחשד לניסיון רצח של השוטר. בכוונת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום חמור בימים הקרובים.

מהמשטרה נמסר כי הם "רואים בימים האחרונים ריבוי של אירועי אלימות כלפי שוטרים העושים מלאכתם נאמנה לילות כימים, לעתים תוך סיכון חייהם, במטרה לשמור על האזרחים ולאפשר את חופש המחאה. אולם, לא נאפשר פגיעה בלובשי המדים ונפעל ביד קשה ובאפס סובלנות כלפי מי שיפגע או ינסה לפגוע בשוטרים, כפי שפעלנו בנחישות במקרה הזה".