המשטרה עצרה הבוקר (שלישי) ארבעה נערים בחשד למעורבות בתקיפת נער נוסף בפתח תקווה, בעקבות תיעוד של המקרה שהועלה לרשתות החברתיות. דני לויט, סמנכ"ל עמותת עלם , אמר בשיחה עם "מעריב" כי האלימות בקרב בני הנוער נמצאת במגמת עלייה מדאיגה.

פרשת הלינץ' המחריד בפ"ת: זה פרט הזהב שהוביל למעצר החשודים
התקיפה האכזרית של הנער בפתח תקווה: ארבעה חשודים נעצרו

לדבריו, "המקרה בפתח תקווה הוא קיצוני ומזעזע - שכן הוא צולם והופץ ברשתות החברתיות - אבל לצערי הרב, ישנם עוד מקרים רבים שלא מתועדים או מופצים ברשתות החברתיות".

סיוע אנשי על''ם לנוער במצוקה ברחוב (צילום: עמותת עלם)
סיוע אנשי על''ם לנוער במצוקה ברחוב (צילום: עמותת עלם)

על עבודת העמותה עם בני נוער, אמר: "האלימות היא רק חלק קטן ממה שמתרחש שם ועצם הנוכחות שלנו מפחיתה את הרמה שלה. כיום, ניתן לראות שרמת והיקף האלימות עולים", הוא הוסיף: "אני מעריך, כמי שמתעסק בנושא בני הנוער במשך שנים רבות: הפילוג והאווירה שנרשמת כעת במדינה מחלחלת לבני הנוער. הם רואים מה שקורה ברחובות וגם את ההתנהגות של נבחרי הציבור שלנו, וזה נותן להם לגיטימציה להתנהג כך".

עוד הוסיף: "הרשתות החברתיות מהוות כיום חלק דומיננטי במיוחד בחיי בני הנוער, במיוחד מאז הקורונה. בעצם, אין גבולות בפלטפורמות הללו והם עושים מה שהם רוצים - שיימינג ותקיפה ופגיעה באחרים - ובהמשך, ההתנהגות הזו מגיעה גם לרחובות. 

"אפשר להגיד שגם העונה האחרונה של האח הגדול, שהייתה המזעזעת ביותר עד כה, קשורה לזה. המשתתפים הופכים לדמויות להערצה עבור בני הנוער וכשהם מקללים ומתנהגים ככה - זה המצב שנוצר".

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]