אלאא ג'עו, בת 25, מאום אל פחם, נורתה בשבוע שעבר כשחזרה מביקור אצל אמה שאושפזה בבית החולים אחרי שנורתה בעצמה. אלאא הייתה במצב של מוות קליני בימים האחרונים - והבוקר הודיעו בבית החולים רמב"ם בחיפה על מותה.

לאחר המעצר של ראש ארגון הפשע בכרי - הארגון היריב חרירי ספג מכה | בלעדי
אירוע שלישי ברצף האיומים: ירי בוצע לעבר ביתו של שוטר בפ"ת | פרסום ראשון

אלאא היא לא הראשונה שנרצחה במשפחתה. היא הנרצחת התשיעית, וישנם עוד שמונה פצועים מבני המשפחה. על אף הנרצחים הרבים במשפחה, אין עצורים, הרשעות או כל פענוח של המשטרה באף אחד מהמקרים. 

נאילה עואד, מנכ״לית עמותת נשים נגד אלימות מגיבה למקרה: ״זה מקומם שישנן 11 נשים שנרצחו רק השנה עם נשק חם. המדיניות הכושלת של המשטרה שלא מגיעה אל זירות הרצח ולא מפענחת מקרי רצח מעצימה את המקרים. 

מתוך המקרים, יש 36 אחוזי פענוח בלבד. הרוצחים של שאר הנשים עדיין מסתובבים חופשי. המדיניות הזו מזמינה את הרצח הבא. אם היו רוצים לאסוף את הנשק מהפושעים - היו יכולים לאסוף אותם. מבחינתם ערבים רוצחים אחד את השני ולמי אכפת ממה שקורה אצלם? 

לצערי, גם נשים נפגעות בעולם הפשיעה והאלימות בכלל בתוך החברה וגם בתוך המשפחות עצמן. מזמן נחצו הקווים האדומים. אנחנו צריכים וצריכות לצאת נגד רצח בחברה ובפרט נגד רצח נשים. אם לא נצא נגד רצח נשים, ניצול מיני, אלימות בחברה - לא נגיע לחברה צודקת״.

קרובת משפחה של עלאא: "יש טבח במשפחה שלנו שמתרחש כבר ארבע-חמש שנים. זה הרצח העשירי במשפחה - ואף אחד לא עוזר. כל האנשים אומרים שאין מה לעשות עם הסיפור שלנו, אפילו המשטרה".

"יום לפני שנרצח מוחמד נאסר ממשפחתנו, המשטרה הגיעה לבית אביו והפכה לו את הבית כאשר חיפשה נשק", הוסיפה. "למחרת, מוחמד היה בתפילה ובהפגנה נגד אלימות. רצחו אותו בפתח דלת ביתו כאשר חזר הביתה. זה קרה אצלנו עוד כמה פעמים שהמשטרה באה לחפש נשק, לא מצאה ויום למחרת התבצע רצח של אחד מבני המשפחה".

"הגברים והצעירים שאיבדנו אותם הם גברים ישרים, מנומסים, דוקטורים. אף אחד לא יודע מה הגורם לסיבות. אין לנו סכסוכים עם אף אחד, ואנחנו שואלים את עצמנו האם היה משהו שהגיע למצב של רצח? זה לא הגיוני. כולנו בהלם, ולא יודעים מה לעשות. זה כבר נהיה הרגל שבן משפחה שלנו נרצח. התושבים התרגלו לכך. אף רצח לא פוענח. אנחנו חסרי אונים", המשיכה.

קרובת המשפחה מספרת על מקרי הרצח הנוספים שאירעו בזמן האחרון: "רצחו את אבא של עלא בסוף חודש יולי. לפני כמה ימים, כשאמא שלה תלתה את בגדיה באו אלמונים - וירו בה. בחמישי האחרון, רצחו את עלאא כשהיא הייתה בדרך לבקר את אמא שלה בביה״ח שנמצאת עדיין במצב קשה מאוד. תארי לעצמך שיש עשרה נרצחים במשפחה - ואף אחד לא פוענח עד עכשיו. אנחנו לא משפחת פשע - לא מוכרים סמים, לא מוכרים נשק. אנחנו משפחה רגילה. כל הנרצחים נרצחו בדרך לעבודה שלהם".

"גם אם יש לבן אדם סיבה או רצון לרצוח את בני המשפחה, אם גרמנו כאב למישהו והוא רוצה לרצוח או להאשים אותנו, שידבר איתנו בארבע עיניים", הוסיפה. "יש משטרה ויש חוק. אנחנו כל יום נפרדים ומנשקים זה את זה, מכינים את עצמנו למוות, כאילו זו הנשיקה האחרונה, המבט האחרון בינינו, יש חשש שמישהו לא יחזור בחיים. אנחנו בהלם, זה כאב עצום בשבילנו. חמש שנים אנחנו מדברים וכלום לא עוזר".