בית משפט השלום בירושלים הגיש אתמול הצהרת תובע נגד קטין בן 17 תושב מזרח ירושלים המחבל שביצע לפני כשבועיים את פיגוע הדקירה סמוך לטיילת בשער יפו. במעמד הגשת הצהרת התובע הוארך מעצרו של המחבל בארבעה ימים עת יוגש נגדו כתב אישום חמור. מהחקירה עלה, כי המחבל פעל לבדו לאחר שצפה בסרטוני הסתה ברשתות החברתיות ועדכן את חברו דקות לפני הפיגוע כי הוא רוצה להיות שאהיד.

חשד: רופא מאזור המרכז ייבא מחו"ל סם אונס ופטריות הזיה
שני צעירים נעצרו בחשד לירי באוויר בחתונה בדרום -  בהם החתן

כזכור, בתאריך ה-6 בספטמבר סמוך לשעה 15:20, ירד המחבל מאוטובוס סמוך לטיילת שער יפו ועלה במדרגות המובילות אל הטיילת, כשהוא חמוש בסכין גדולה. בשלב מסיים, שלף המחבל את הסכין שברשותו והחל לדקור עוברי אורח שנקלעו בדרכו. כתוצאה מפיגוע הדקירה אדם אחד נפצע באורח קשה עם פגיעות חודרות ושניים נוספים פונו לקבלת טיפול רפואי לאחר שנחבלו קלות, בהם נפגע חרדה. 

עובד מסעדה הסמוכה לזירת האירוע, הבחין בנעשה, ניגש אל מאבטח במרכז המסחרי ויחד שאטו לעבר המחבל ונטרלו אותו. שניות לאחר שהשליך את הסכין מידיו, שוטרי מרחב דוד במחוז ירושלים ביצעו את מעצרו ואזקו אותו. הקטין הועבר לחקירה במשטרה ובשב"כ והסכין הגדולה באמצעותה ביצע המחבל את הפיגוע נתפסה על ידי המשטרה.

כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים שהגיעו למקום בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן ביצעו סריקות באזור והחלו באיסוף ממצאים. בתום הערכת מצב שקיים ממ״ז ירושלים בזירת הפיגוע, הוטלה חקירת הפיגוע על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

מחקירת פיגוע הדקירה במשטרה עולה, כי המחבל צפה לאחרונה בסרטוני הסתה ברשת ובעקבות כך החליט לבצע את הפיגוע. המחבל פעל לבדו, ומספר דקות קודם לפיגוע שלח המחבל לחברו (שנעצר אף הוא לחקירה) כי הוא מתכוון להיות ״שאהיד״. המחבל נטל סכין קצבים גדולה מביתו השייכת לאביו, עלה על אוטובוס הסמוך לביתו, ירד ממנו בסמוך לשער יפו ושם ביצע את הפיגוע לאחר שארב לקורבנות וניסה לחפש יהודים בכדי לדקור אותם. במהלך הפיגוע, המחבל ניסה לפגוע בחמישה אנשים והצליח לפגוע בשלוש מהם כאמור. 

מעצרו של המחבל הוארך מעת לעת בבימ״ש לצורך מיצוי החקירה. עם סיום החקירה בימ״ר ירושלים, אתמול הוגשה נגד המחבל הצהרת תובע ומעצרו הוארך בארבעה ימים נוספים. בימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום בגין ניסיונות רצח ממניע טרור.