האלימות בחברה הערבית: אירועי הרצח במגזר הערבי לא פוסקים ובמהלך הלילה שבין חמישי לשישי נורה למוות הקורבן ה-172 של המגזר הערבי מאז תחילת שנת 2023.

הקורבן ה-171 מתחילת השנה: תושב טובא זנגריה נורה למוות
לא מחכים למשטרה: הצעד הדרמטי של מנהיגי החברה הערבית נגד הפשיעה | פרסום ראשון

מחמד ג'אמל אע'בריה, תושב מוסמוס בן 25, נורה למוות מטווח קצר על ידי מספר חשודים שנמלטו מהזירה. אע'בריה נורה בכניסה לכפר מספר יריות בפלג גופו העליון, התמוטט אל הרצפה ופונה על ידי צוות של מד"א במצב אנוש לבית החולים העמק בעפולה אלא שעוד במהלך הנסיעה חלה התדרדרת במצבו ומותו נקבע זמן קצר לאחר מכן.

כוחות משטרה גדולים ממחוז חוף במשטרה בפיקודו של מפקד המחוז ניצב דני לוי, הגיעו לזירה ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע שהרקע שלו הוא פלילי. במקביל נפתחו סריקות בניסיון להתחקות אחר חשודים שכאמור נמלטו מהזירה. במשטרה חוקרים חשד לפיו מקורו של החיסול בעובדה שאחיו של הקורבן שימש בעבר כסוכן משטרתי שהפליל לא מעט עבריינים באזור ואדי ערה.

בתום הערכת מצב שקיים מפקד המחוז הוטלה החקירה על היחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 במשטרה. מיד אחרי האירוע מסרה המשטרה כי היא "פתחה בסריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירות השונות על ידי חוקרי המחלקה לזיהוי פלילי". 

נציין כי מיד אחרי החיסול בכניסה לכפר התקבצו כמה מאות צעירים שחסמו את כביש 65 הסמוך במחאה על הקלות במקרי הרצח במגזר הערבי ועל תחושת ההפקרות וההזנחה. צעירי הכפר קראו לתגובה וכמובן למשטרה חזקה אחרת "יחסלו את כולנו ולכך לא ניתן". התושבים מעריכים כי הקורבן, בחור מכובד לא היה היעד הישיר לחיסול והוא שילם מחיר כבד על רקע היותו בן משפחה של מי ששימש סוכן משטרתי".