מלחמת חרבות ברזל: הפרקליטות הגישה היום (שני) חמישה כתבי אישום בגין הסתה, תמיכה וסיוע לטרור, בעקבות פרסומים ברשתות החברתיות שתמכו או הביעו שמחה על טבח שבעה באוקטובר.

היום ה-17: חשד לחדירת כלי טיס עוין בעוטף, שיירת משאיות נוספת נכנסה לעזה | עדכונים שוטפים
מחצית מהציבור: הדרג המדיני אשם במחדל - ומה לגבי מערכת הביטחון?
ארגוני נשים בישראל נגד האו"ם: "מתעלם מרצח, שחיטה, אונס וחטיפה"

נאשמת אחת, תושבת נוף הגליל בשנות ה-20 לחייה, נאשמת כי העלתה סרטון "לייב" שבו קראה לציבור הערבי "להתעורר ולעשות משהו, אנחנו כערבים", בו צפו כאלף עוקבים.

בשנת 2021 ובמהלך מבצע "שומר החומות", פרסמה חמדיה בחשבון הטיקטוק שלה סרטון בו היא נראית קורעת דגל ישראל שהיה תלוי בכיכר ציון עם סכין שהחזיקה שלא כדין. נוסף לכך, החזיקה הנאשמת במועד נוסף בנשק שלא כדין.

כתב אישום נפרד הוגש נגד תושב חיפה בשנות ה-30 לחייו, בגין גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור. הוא נאשם שפרסם בדף הפייסבוק שלו מספר פוסטים שמביעים הזדהות עם חמאס. בבוקר פתיחת המלחמה, לדוגמה, כתב: "אלוהים יברך אותם/ הגברים של הדרום/ שותי המוות יבורכו/ שוברי מגבלות הגבול".

קיבוץ כפר עזה לאחר הטבח (צילום: טל לב רם)
קיבוץ כפר עזה לאחר הטבח (צילום: טל לב רם)

תושבת ירושלים בשנות ה-20 לחייה נאשמת כי בבוקר פתיחת המלחמה עדכנה את תמונת הפרופיל לתמונתה שלה, כשברקע מסגד אלאקצא, תוך שהוסיפה את הכיתוב: "היום הכי גדול בדורנו" עם לבבות ירוקים, "בוקר טוב לעם של הגיבורים, בקרוב תמונת השחרור" עם דגל פלסטין, וכן ציינה את התאריך "7.10.2023". 

יממה לאחר מכן, פרסמה סרטון שבו מתקהלים המוני אנשים, החוגגים ורוקדים יחד עם דגלי פלסטין ליד מסגד אל-אקצא, לצד הכיתוב: "אם בא ניצחונו של אללה והניצחון, תפילותיכם", עם לב ירוק ודגל פלסטין.

צעירה נוספת, תושבת ירושלים, נאשמת שפרסמה בחשבון האינסטגרם שלה מספר סטוריז המביעים תמיכה בטבח. באחד מהם, פרסמה שתי תמונות של לוויות של יהודים שנרצחו בטבח: בתמונה העליונה נראים חיילים בוכים על קבר בית עלמין, ובתמונה התחתונה נראה בחור חובש כיפה מחזיק אלונקה שעליה גופה מכוסה בכיסוי של מגן דוד. מעל התמונות כתבה הנאשמת: "העצים אלוהים, את העצב שלכם, והירבה את הלוויות שלכם, ופילג את עמכם, והגביר את כאבכם, מראה כזה משמח (אמן). כמו כן, פרסמה משפט באנגלית: "מוות לישראל. מוות לחסרי הצדק".

צעיר ממזרח ירושלים נאשם שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו שלושה "סטוריז" המהווים הסתה לטרור והזדהות עם ארגון טרור, בהם כתב, בין היתר: "אלוהים, תן לנו עוד כוח עד שנדרוך על הלבבות שלהם". בפרסום אחר, לצד תמונתו של השייח' אחמד יאסין, כתב: "חבורה של ילדים שלמדו על חציר וכעת הפכו לגדולים, יא שייח'", עם סמלון של לב ירוק. לכתב האישום נוספו אישומים בגין פרסומים מסיתים שפרסם לפני המלחמה, כמו למשל לאחר פיגוע שאירע ב-27 בינואר בנווה יעקב.

מוקדם יותר היום, הגישה פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד מוסטפא ג'מאל, איש דת ודרשן מסגד הארבעים בשכונת עיסאוויה בירושלים, הנאשם בעבירה של גילוי החלטה לבגוד. מדובר בעבירה חמורה שעונשה עד 10 שנות מאסר. במקביל, מבקשת הפרקליטות לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים.