בית המשפט העליון החליט היום (רביעי) לדחות את העתירה שהוגשה ע"י מפלגת חד"ש ומספר גורמים נוספים, לאישור קיום הפגנות ותהלוכות נגד המלחמה, שהחלה לאחר הטבח הרצחני של מחבלי החמאס בישראל. 

שני חיילים נפצעו בגבול לבנון; דיווח: התקדמות במגעים להפסקת אש
קריעת המסיכה: הדרמה האמיתית שנעלמת בימים אלו מהעין

בג"ץ ציין כי קיבל את ההחלטה עקב המצב החריג והקיצוני שבו נמצאת המדינה בגזרות השונות בימים אלו, מה שמוביל לכך שיש צורך להציב את כוחות הביטחון השונים ברחבי הארץ באופן משמעותי, דבר שמקשה על מצבת כוח האדם. 

"מדינת ישראל נמצאת במצב דברים חריג עד-מאוד שכמותו לא ידעה שנים רבות, מלחמה שבה גם העורף מאוים והפך לחזית", נכתב בהחלטה. עוד צויין כי "על רקע זה, בית המשפט נתן משקל רב לטענת המשטרה בדבר אילוצי כוח אדם במחוז הצפון ובמחוז החוף, שני מחוזות המעורבים בפעילות המלחמתית בזירה הצפונית, שבימים אלה סופגת מעת לעת רקטות שנורות מלבנון על אזורים שונים בצפון המדינה".

עוד הוסיפו: "בית המשפט קיבל את טענת המשטרה כי בהינתן עומס המשימות הרב שבו עוסקת המשטרה מזה כחודש ימים, אין באפשרותה בעת הזו להקצות את כוח האדם הנדרש במחוזות נושא העתירה לשם הבטחת הסדר הציבורי בתהלוכה ובעצרת כפי שנתבקש; כי לצורך פיקוח על קיומן של התהלוכה והעצרת בעת הזו, תידרש הסטה של שוטרים רבים למשימה זו על חשבון משימות חירום  של פיקוח נפש; וכי יש באילוצים שעליה הצביעה המשטרה כדי לחזק את החשש מפני  פגיעה בסדר הציבורי ובביטחון הציבור".

עם זאת, הדגישו כי כל מקרה ייבחן לגופו: "בהינתן שאיסור על קיום תהלוכה או עצרת אינו צעד ראשון אלא מוצא אחרון,  בית המשפט רשם לפניו את התחייבות המשטרה כי ככל שתוגשנה בהמשך בקשות לקיום עצרות או תהלוכות, כל בקשה תיבדק לגופה על בסיס הערכות מצב עדכניות ועל פי תנאי הזמן והמקום".

כאמור, בדיון  טענה משטרת ישראל כי מחאות אלה עלולות להתפתח לכדי סיכון ממשי לשלום הציבור וביטחונו, כאשר בעת הזו , מאמצי המשטרה נתונים כולם להתמודדות עם המצב הביטחוני המורכב ואין באפשרותה להקצות את כח האדם הנדרש להתמודדות עם איום זה. המשטרה הבהירה כי אין חולק על החשיבות העליונה של חופש הביטוי גם בזמן מלחמה . עוד הדגישה המשטרה כי אין כל הנחייה האוסרת באופן גורף קיומן של מחאות במגזר הערבי וכי כל בקשה נבחנת לגופה בהתאם לנסיבותיה הייחודיות ובהתאם לזמן והמקום בהם היא מתבקשת.