כחודש לאחר שאיה חג'אג', תושבת לוד שהייתה בחודשי הריון מתקדמים נדקרה למוות לעיני עוברים ושבים, והדוקר נמלט ברכב שהמתין לו בסמוך לזירת הרצח, הצליחו חוקרי היחידה למאבק בפשיעה (יל"פ) של מרחב שפלה במשטרת מחוז המרכז, לפענח את הרצח והיום (רביעי) הוגשה הצהרת תובע כנגד אביה של המנוחה ושני בני משפחתה הקטינים של המנוחה.

במסגרת מבצע סמוי: שבעה תושבי נצרת נעצרו בחשד למעורבות ברצח בעיר
שלושה חודשי עבודות שירות לאדם שלא דיווח על רכישת קרקע | פרסום ראשון

אחיה בן ה–14 שביצע על פי החשד את הרצח ובן דודה בן ה–15 שנהג ברכב המילוט ולשלושה מייחסת המשטרה עבירה של רצח בצוותא חדא. בשישי הקרוב יוגש נגד השלושה כתב אישום אז תקבע הפרקליטות איזה סעיפי אישום ייוחסו לכל אחד מהחשודים.

מהחקירה של חוקרי היל"פ שפלה עולה, כי אבי המשפחה שניהל מערכת יחסים קשה ורוויית אלימות מול המנוחה הוא ששלח את שני ילדיו הקטינים המתגוררים איתו בחורה לרצוח את אחותם שהתגוררה בלוד לצד אימם.

הקטין בן ה–14 שנעצר זמן קצר לאחר הרצח בכניסה לחורה, הוא שלטענת המשטרה ביצע את הרצח כשהתנפל על אחותו ודקר אותה בכל חלקי גופה מספר רב של פעמים ואילו בן הדוד הגדול יותר בן ה–15 נהג ברכב המילוט השייך למשפחה ועליו הורכבו לוחיות רישוי מזוייפות. 

במסגרת החקירה נאספו ראיות ממשיות הקושרות את החשודים לרצח , וכמובן ראיות פורנזיות זאת בשעה שבעת מעצרם של הקטינים על בגדיו של החשוד המרכזי ברצח האח בן ה – 14 נמצאו כתמים מדמה של הנרצחת חג'אג'.

נציין כי תחילה עוכב לחקירה גם בעלה של המנוחה אולם במהרה הופרך החשד למעורבותו  ולכן החקירה התמקדה באבי המשפחה שמספר שבועות קודם לרצח היכה את בתו נמרצות ובאכזריות באמצעות מקל וגרם לה שברים בחלקי גופה.

כשהגיעו חוקרי המשטרה לבית החולים טענה הקורבן כי מעדה במדרגות ולא הגישה תלונה כנגד אביה. החקירה העלתה כי האב הטיל מורא על בנותיו ורעייתו שאינה מתגוררת איתו, מסר עדות מפורטת, שיתפה פעולה עם החוקרים אולם לא ידעה לספר על האירוע שלא היתה עדה לו וגם לא על מניע למעט יחסים עכורים בין השניים.

כאמור, שוטֹרי מחוז מרכז עצרו ביום האירוע שני חשודים - בגיר בן 51 וקטין בן 14 וכעבור מספר ימים עצרו חשוד שלישי בן 15, כולם קרובי משפחתה. מעצרם של החשודים הוארך בבימ"ש מעת לעת בהתאם לצורכי החקירה וממצאיה ובסיומה, עם גיבוש תשתית ראייתית, הוגשה נגדם בבימ"ש השלום בראשון לציון הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדם כתב אישום בימים הקרובים.

מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון שיבח את חוקרי יל"פ שפלה ותחנת לוד, על ניהול מקצועי של חקירה שהביא בסיומה לפענוח מהיר של הרצח והבאתם של המעורבים לדין.