בהיקף של 11 מיליון ש"ח: כתב אישום יוגש נגד בני 54 ו-37 מיהוד מונסון ומושב אחיעזר, בחשד להונאה והלבנת הון. יחידת ההונאה של מחוז המרכז פענחה היום (רביעי) פרשיית בתחום המשכנתאות, על חשד לעוקץ תוך זיוף מסמכים וקבלת דבר במרמה.

העבריינים מגבירים את השימוש באמצעי לחימה, ונתניה ופ"ת במוקד

לפי החשד, השניים קיבלו סכומי עתק לאחר שזייפו מסמכים פיננסים עבור משפחות שסורבו לקבל משכנתא, כך שאלו יקבלו הלוואות שלא כדין מהבנקים. אחד החשודים אף התחזה בפני הבנקים כיועץ משכנתאות מוסמך לשם תיווך המסמכים המזויפים.

פרשיית ההונאה והלבנת הון בתחום המשכנתאות נוהלה במישור הסמוי, בשיתוף עם רשות המיסים, ועם היחידה לחדלון פירעון בהוצאה לפועל. עם סיום החקירה ולפי הממצאים, צפויה פרקליטות מחוז מרכז להגיש בימים הקרובים כתב אישום נגד שני החשודים.

מהחקירה עלה החשד לפיו השניים בצורה מיומנת ומקצועית זייפו מסמכים הקשורים לתלושי שכר, אישורי העסקה וכל מסמך שנדרש על ידי הבנק לצורך קבלת משכנתא ושבפנייה רשמית של אותן משפחות נמצא כי חסרים להן אותם המסמכים הנדרשים.

השניים המציאו כאמור את המסמכים הנדרשים תוך שהם מקשים על זיהוי הזיוף בצורה מתוחכמת. עוד עולה כי תושב יהוד שהיה יועץ משכנתאות מוסמך , ניצל את הקשרים שלו והאמון שרכש מול הבנקים כדי לבצע יחד עם שותפו את העבירות החמורות.

החקירה העלתה כי השניים "גרפו" סכומים הנאמדים בעשרות אלפי ₪ ועד לכ – 100 אלף ₪ מהלקוחות שטיפלו בהן ובכך גרמו לבנק לאשר משכנתאות למי שבפועל לא היה זכאי להן.