מקורו של ריבוי המקרים בהם נעשה לאחרונה שימוש באמצעי לחימה (אמל"ח) בכלל ורימוני רסס בפרט במסגרת העברת מסרים, כחלק מסכסוך בין עבריינים, להערכת המשטרה, הוא באמל"ח שנגב וזלג מאירועי ה–7 באוקטובר והגיע לידי עבריינים. "אם היינו עדים למספר מקרים בודדים בהם נעשה שימוש ברימוני רסס במסגרת סכסוכים בין עבריינים אחרי ה -7 באוקטובר נראה כי יש רצף של אירועים ובהם נעשה שימוש ברימוני רסס שככל הנראה נגנבו על ידי עבריינים משטחי הלוחמה והם משמשים אותם במסגרת הסכסוכים והיריבויות ביניהם", אמר היום (שלישי) ל"מעריב" גורם המעורה בפרטים. 

שישה לוחמים נפלו באסון המשאית, שלושה נוספים בדרום הרצועה
"נשמע פיצוץ גדול": פרטים חדשים על אסון המשאית ברצועה

גורם משטרתי בכיר הוסיף: "אנחנו מבינים שקיימת זליגה של אמל"ח שנגנב מצה"ל ומהתחמושת של המחבלים מאירועי אוקטובר האחרונים והוא מגיע לידי עבריינים לשימוש באירועים פליליים".

הדברים נאמרו בהתייחס לגל של מקרים שהתרחשו בשבועיים האחרונים ברמת גן, הרצליה, תל אביב ופתח תקווה, נוכח אירוע נוסף מהבוקר במהלכו הושלך רימון רסס לעבר רחוב פנימי בשכונת עמישב המזרחית של העיר שבתחומו מספר בתים פרטיים. 

עולה כי אחרי מספר ימים של רגיעה, שוב אירע פיצוץ במהלך הלילה בפתח תקווה ובמשטרה בודקים קשר בין האירועים מהשבוע שעבר. סמוך לשעה 01:05 לפנות בוקר נשמע קול פיצוץ מחריש אזניים בשכונת עמישב בפתח תקווה שידעה בשבועיים האחרונים מספר אירועים אלימים. כוחות משטרה לרבות חבלן שהגיעו למקום אספו ממצאים בהם גם שרידים של פריט אמל"ח שהתפוצץ והם יועברו להמשך מיצוי ראיות במעבדה המשטרתית. במקביל, החלו שוטרים באיסוף מצלמות אבטחה וסריקות נרחבות בניסיון להתחקות אחר חשודים במעשה.

כזכור, במוצאי שבת נעצרו שלושה צעירים תושבי העיר בהם אופק נווה, שמעצרו הוארך עד היום בחשד למעורבות בסכסוך בינו לבין קבוצה יריבה ובקשר לחלק מהאירועים בהם נעשה שימוש באמל"ח. אי אפשר להתעלם מהעובדה שגם לעבר הבית שבו מתגורר נווה וכן לבית של אחד מאנשיו כוונו מספר אירועים אלימים כך שבחלק מהמקרים הוא לכאורה קורבן. עוד חשוב לציין כי לאחרונה דובר על סולחה בין המעורבים בסכסוך כך שלא מן הנמנע שהאירוע מהלילה אינו קשור לאותו גל אלים וכי מדובר בסכסוך אחר. החקירה בראשיתה.

תושב השכונה ופעיל הציבור, ירון קדושים: "שרשרת האירועים הזו מפחידה ומטרידה. יש כאן שורת אירועים אלימים פלילית ואלימה באזור מגורים. משפחות שנמו את שנתם התעוררו בבהלה רבה מאוד. אל לנו לשכוח את המלחמה בה אנו נמצאים וההקשרים שעושים למצב הקשה ממילא. זה לא יאומן שבנוסף להכל אנחנו צריכים להתמודד עם טרור פנימי ברחובות. הפכנו לעיר שמוזכרת בהקשרים שליליים וזה כואב".