שר המשפטים יריב לוין פרסם היום (שלישי) להערות הציבור טיוטת תקנות הקובעת מועד נוסף לבחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין עבור ציבור מתמחים בעריכת דין, בהם מתחמים המשרתים במילואים ומתמחים המפונים מבתיהם. על פי טיוטת התקנות, מתמחים הזכאים לגשת לבחינת לשכת עורכי הדין בחודש פברואר 2024 יוכלו לעשות זאת במועד נוסף, שיתקיים באפריל 2024.

קרע בין לוין ונתניהו? שר המשפטים מכחיש: "פרסומים שנועדו לזרוע פילוג"

תיקון התקנות נעשה על רקע הימשכות המלחמה, כאשר מתמחים רבים עדיין מגויסים, אזרחים רבים עדיין מפונים ורבים אחרים מתמודדים עם קשיים שונים עקב נסיבות המלחמה. בשל כך, נבצר ממתמחים רבים לגשת לבחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין במועד פברואר, או להתכונן אליה באופן מיטבי.

על פי התיקון המוצע, במהלך שנת 2024 ייערכו שלושה מועדי בחינה ולא שניים, ובנוסף, חיילי המילואים יהיו זכאים לפיצול הבחינה לשני חלקים – בפברואר ואפריל או באפריל וביוני. טיוטת התקנות הוכנה על ידי הלשכה המשפטית במשרד המשפטים בליווי מחלקת ייעוץ וחקיקה (משפט ציבורי-חוקתי) במשרד.

התקנות החדשות מצטרפות למהלכים נוספים שקודמו במשרד המשפטים לאחרונה אשר נועדו לסייע בתקופת המלחמה לסטודנטים מפונים ולסטודנטים המשרתים במילואים. בין היתר, שר המשפטים חתם על צו שיסייע לסטודנטים בשירות מילואים ולבני זוגם לממש את ההקלות וההטבות ולקבל את מלוא זכויותיהם במוסדות להשכלה גבוהה לצד הקלות והטבות נוספות לסטודנטים ברחבי הארץ.