במשך שעות ארוכות יושבות למעלה מ-60 משפחות מרחובות דגל ראובן וצה"ל בפתח תקווה בבתיהן ללא חשמל, לאחר שעובד קבלן פגע בתשתית של חברת החשמל במתח נמוך וחמור מכך - כיסה את הנזק ביציקת בטון, בנסיבות שנמצאות כעת בבחינה.

מי הולך לעמוד לדין בגין קריאות הסתה? ההודעה החריגה של היועמ"שית
הטנק ירה פגז והפעיל את מערכת החבלה: פרטים חדשים על האסון באל-בורייג'

בעקבות פניית כותב שורות אלו אל מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר, הוקפצו למקום צוותים של חברת החשמל ונכנסו לעבודה עד להשבת החשמל באזור וחיבור כל הבתים שמנותקים מהספקת החשמל.

החל משעות הבוקר נותק החשמל בבתיהן של עשרות משפחות כאמור, וזאת עקב פגיעה בתשתית האחראית על הזרמת מתח נמוך לבתים. מי שאחראי על גרימת הנזק כך עולה הוא עובד מטעם קבלן בניין שפועל במקום, ובעקבות האירוע החליטו בעירייה להוציא נגד החברה צו הפסקת עבודה.

מסתבר כי אותו עובד לא הסתפק בגרימת הנזק וכיסה את הכבלים שנחתכו ביציקת בטון באופן המעלה חשד לפלילים.

בעקבות תלונות תושבים רבים ופניות של גורמים בעירייה ניהלה נציגת חברת הבנייה שיחה עם נציג מטעם חברת החשמל שלא היה בקיא בפרטים, והבהיר כי החברה תגיע לטפל בתקלה בשעות הבוקר.

אלא שפניית מעריב כאמור אל מנכ"ל חברת החשמל הובילה לפתרון ולבירור המעמיק לפיו עובד הקבלן הסתיר את הנזק והסב נזק חמור עוד יותר, אלא שבחברת החשמל החליטו בהוראת המנכ"ל לתקן את התקלה ולחבר את הבתים להספקת החשמל גם במהלך הלילה, ולא לעזוב את המקום עד לסיום התקלה לשביעות רצון התושבים.

אגב, גם ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג הגיע למקום כדי לאמוד על חומרת הבעיה והוא יצר קשר עם חברת החשמל והמנכ"ל ועודכן בפרטים. 

בעירייה יקיימו הליך בירור מול החברה המבצעת. 

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "קבלן פגע בכבל חשמל מתח נמוך המזין את הבניין, עד כדי שעשה יציקת בטון על הכבל. כדי למנוע פגיעה בחיי אדם, החשמל נותק, כי כל אתר הבנייה לא בטיחותי וכבלי ההזנה של הבניינים חשופים ומהווים סכנת חיים לתושבים ולעובדי האתר. צוותי חברת חשמל, כולל מנהליה, נמצאים במקום על מנת למצוא כל דרך אפשרית להחזיר את החשמל, לתושבים המופסקים. חשוב לציין שהקבלן קיבל צו הפסקת עבודה במיידי עקב הסכנה ועיריית פתח תקווה, כולל ראש העיר ומהנדס העיר, מעורבים בכך".