בית המשפט השלום בירושלים הרשיע היום (ראשון) את פעיל הימין בנצי גופשטיין בביצוע עבירת הסתה לגזענות וזיכה אותו מעבירות של הסתה לאלימות וטרור. 

גופשטיין הורשע בגין אמירה בנאום שנשא לפני עשר שנים באזכרה לרב מאיר כהנא. בין היתר, אמר כי "האויבים שבתוכנו הם סרטן. ואם לא ניקח את הסרטן ונזרוק אותו, אנחנו לא נמשיך להתקיים וימותו כאן יהודים כל יום. לצערנו הסרטן הזה שלח גרורות לכל מקום - אתמול בתל אביב, בירושלים, ערד, באר שבע. אין מקום שאין לסרטן הזה גרורות, אותן גרורות שעוד הרב כהנא הזהיר אותנו. הסרטן הזה, הסרטן הזה המסוכן של הדו קיום. לצערנו בתוך הממשלה יש שרים בלי כיפה ועם כיפה שמעודדים את הדו קיום ונותנים להם לשרוד, מכניסים אותם להייטק, נותנים להם להיות רופאים".

בנצי גופשטיין בבית המשפט  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנצי גופשטיין בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השופטים כתבו בהכרעת הדין כי "למעשה, בדבריו קורא הנאשם שלא להעסיק ערבים במשרות בכירות בישראל, בשל מוצאם הלאומי. מדבריו של הנאשם עולה, כי כמעט כל ערביי ישראל נחשבים אויבים בעיניו, שכן לדעתו הם מתנגדים לקיומה של המדינה כמדינה יהודית, ועל כן למעשה לשיטתו, אין מקום להעסיק ערבים במשרות בכירות, או בכלל".

הפרקליטות, שהגישה את כתב האישום בנובמבר 2019 באישור היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה דאז שי ניצן, פירטה כמה מקרים המעלים החשד להסתה.