הוועדה לבחירת שופטים התכנסה אמש (שני) לדון בבחירת שני שופטים ונשיא לבית המשפט העליון. למינויים יש רוב של שישה חברים בוועדה, הכולל את נציגת האופוזיציה, שני חברי לשכת עורכי הדין ושלושת השופטים. עם זאת, בשל דרישת החוק כי מינוי שופטים לעליון יתבצע ברוב של שבעה חברים, שלושת חברי הוועדה מטעם הקואליציה מהווים גוש חוסם למינויים.

תביעת הארכאולוגית: לא העניק קרדיט - וישלם 30 אלף שקלים
בג"ץ דן: האם מידע כלכלי יועבר לחברי כנסת ללא אישור משרד האוצר?

בדיון שהתרחש, הצדדים לא הגיעו לעמק השווה. המחלוקת העיקרית היא על מינויו של השופט יצחק עמית לנשיאות בית המשפט העליון, מינוי אליו נציגי הקואליציה מתנגדים. הדיון היום לא כלל הצבעה, אלא דיון בלבד על המינויים, כאשר בין הצדדים שרר מתח רב, בין היתר לאור פסיקותיו האחרונות של בית המשפט העליון.

במקביל, הוועדה לבחירת שופטים אישרה למנות חמישה שופטים עמיתים לבתי המשפט השונים, זאת חרף התנגדותה של השרה אורית סטרוק. נגד מינוי כל אחד מהשופטים, סטרוק הגישה התנגדות המבוססת על תלונות נגד השופטים, אשר נמצאו כמוצדקות לאחר בדיקה של נציב תלונות הציבור על השופטים.

הרפורמה במערכת המשפט (הוועדה למינוי שופטים) אושרה בקריאה ראשונה. צילום: ערוץ הכנסת

תחילה, סרטוק הגישה הסתייגות נגד שישה שופטים, אך אחת מהם החליטה להסיר את מועמדותה לתפקיד. סטרוק כתבה לחברי הוועדה כי "הממונים על קבילות הציבור כנגד שופטים, ממעטים עד מאד לקבל תלונות כ'מוצדקות', ועל כן, כאשר החלטה כזו מתקבלת - היא אמורה לשמש תמרור אזהרה של ממש בפנינו, ולמנוע המשך-כהונה של שופט/ת שנקבע כי אכן התנהל/ה שלא כשורה". עם זאת, כאמור, הוועדה לבחירת שופטים אישרה את מינוי השופטים העמיתים.