בית משפט לנוער בבאר שבע מתח ביקורת קשה על התנהלות משטרת אופקים בעקבות מעצרו של נער קטין, מתמודד נפש, ללא הודעה לעורך דינו.

מתח, אי ודאות וטראומה: כך המלחמה משפיעה על מתמודדי נפש - ואיך נעזור להם

הנער זומן לחקירה בחשד לתקיפה. כאשר התייצב לחקירה, התברר לשוטרים כי יש נגדו צו הבאה בתיק אחר והם עצרו אותו ללא הודעה לסנגוריה הציבורית או לעורך דינו.

במהלך מעצרו של הנער, בני משפחתו ניסו להסביר לשוטרים כי הוא מתמודד נפש וכי מעצרו יוביל להחמרה במצבו, אך השוטרים לא בדקו את טענות המשטרה ולא הביאו את הנער לפני שופט עוד באותו היום.

בשל התנהלות שוטרי תחנת אופקים, הנער נאלץ לעבור את הלילה במעצר. מאז הדיון הנער לקה בהתקף פסיכוטי, ואושפז באשפוז כפוי וממושך במחלה סגורה.

עו"ד נועם בונדר מהסנגוריה הציבורית שייצג את הקטין אמר לשופטת: "אני חושב שיש צורך בתגובה של תחנת משטרת אופקים. זאת לא הפעם הראשונה. הם לא מבינים מה לא בסדר בהתנהלות שלהם".

השופטת שרון ריבלין אחאי הורתה לשחרר את הנער באופן מידי ולהעביר את הפרוטוקול למפקד תחנת אופקים.

לאחר שבועות בהן מפקד התחנה לא הגיב לפרוטוקול שהועבר לעיונו, הסנגוריה הציבורית הגישה בקשה לפרסם את האירוע למרות שהתקיים בדלתות סגורות.

עו"ד שלמה לוי, סגן בכיר לסנגורית מחוז דרום כתב לשופטת כי פרסום הסיפור נדרש בין היתר לאור כך ש"בית המשפט הנכבד ביקש את תגובת מפקד משטרת אופקים שעד לכתיבת שורות אלה לא הגיב כלל". בעקבות כך, השופטת ריבלין אחאי התירה את פרסום פרטי האירוע.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "הקטין נעצר בעקבות צו הבאה שניתן על ידי בית המשפט וזאת לאחר שלא התייצב לדיון שנקבע בהליך פלילי המתנהל נגדו. בניגוד לנטען, מפקד התחנה לא נדרש להעביר מענה בכתב לבית המשפט".