בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע היום (רביעי) אב שתקף אדם שחשד כי אנס את בתו, וגזר עליו 12 שנים. האב, הועמד לדין בעקבות ניסיון לרצח של החשוד שאנס את בתו. זאת, לאחר שתקף את המתלונן, שחשד בו כי אנס, ב-13 דקירות סכין, שכוונו למרכז גופו. עיקר המחלוקת והדיון היו על "שאלת היסוד הנפשי שנלווה למעשי הנאשם", כלומר: האם באמת ניסה לרצוח.

בית המשפט בביקורת חריפה בעקבות מעצר קטין מתמודד נפש | פרסום ראשון
חשוד בתכנון רצח אישה וסחיטת בעלה: תושב מזרח י-ם נעצר בסופ"ש

אולם בית משפט (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)
אולם בית משפט (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)

לפי פסק הדין, המדווחת על האונס הייתה בת כ-16 והתלוננה על אונס אלים. לפי החשד, החשוד באונס תקף אותה אחרי מסיבות יום העצמאות ב-2021 לאחר שעברה במקום חשוך לבדה. לפי התלונה, הוא היכה וחנק אותה בעת שהתנגדה, ולאחר שאיים שירצח אותה ביצע בה אונס. המתלוננת התקשתה למסור סימנים מזהים, כיוון שהמקום היה חשוך והתוקף חבש כובע ועטה מסכת קורונה, אבל מהמעט שידעה להגיד, לטענתה - התוקף דיבר עברית במבטא ערבי. בעדויות נוספות במשפט, סופר כי לפי החשדות באותו המקום נתקפה נערה נוספת.

הבת שמרה את הדברים לעצמה, עד שב-2021 שיתפה מדריכות בתנועות הנוער שלקחה בה חלק, וכתבה פוסט בנושא - באופן שעורר חשש שתפגע בעצמה. הפוסט הגיע לידיעת המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת, ולאחר מכן החל הליך הטיפול בנושא. הבת לא הגישה תלונה במשטרה.

לפי פסק הדין, האב, הנאשם בניסיון רצח במקרה זה, היה מתוסכל שהנושא לא מטופל, וחשד שהאנס הוא אחד מלקוחותיו הקבועים בקיוסק ביבנה. לאחר מכן בספטמבר 2021, האב יצא ממוניתו והורה למתלונן, שחשד בו כי אנס את בתו, להצטרף אליו לנסיעה. הוא הסיע אותו למגרש חנייה, לאחר שבמהלך הנסיעה הטיח בו כי הוא "התעסק עם בתו". המתלונן ביקש לראות תמונה של בתו כדי להבין "על מה מדובר". לפי טענות האב, שהוכחשו על ידי הקורבן, הוא הודה במעשיו כאשר התנצל. לאחר מכן במגרש החנייה, האב יצא עם סכין ודקר את הקורבן עד שהוא נפל ארצה שותת דם.

סכין (צילום: אילוסטרציה,אינגאימג)
סכין (צילום: אילוסטרציה,אינגאימג)

במהלך החקירה במשטרה, נשאל הקורבן על מעשיו בערב יום העצמאות 2021, והוא השיב שהיה בבית לבדו כל הערב. המתלונן הוא גימלאי בשנות ה-60 לחייו, שסבל מהתמכרות לאלכוהול והופנה למסגרת טיפולית - אותה נטש טרם השלמת ההליך. במונית, אמר הנאשם לקורבן כי "ידוע שהוא התעסק עם שלוש ילדות", והוא השיב: "ניסיתי, לא יצא כלום", ולאחר מכן, לפי טענות האב - התנצל.

עוה"ד ענת יערי ולילך מאיר-וולף מהסניגוריה הציבורית: "מדובר באב מסור שגילה שבתו הקטינה נאנסה מתחת לביתם. כשפגש את מי שסבר שהוא התוקף התעמת עימו ובמהלך העימות התקשה לשלוט ברגשותיו. לצערנו הרב, בית המשפט לא התחשב בנסיבות המיוחדות של האירוע, הרקע שהוביל את האב למעשה ואת הכשלים הרבים של רשויות האכיפה והרווחה בטיפול במקרה. בעוד שהאב הורשע ונידון לעונש מאסר ממושך האנס עודנו מסתובב חופשי. אנו נלמד את ההחלטה ונשקול את המשך צעדינו".