באישור פרקליט המדינה, עמית איסמן, פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתבי אישום נגד סגן ראש עיריית ראש העין, מיכאל מלמד, ונגד הלוביסט עומר כרמי ואיש העסקים מיכאל נידאם. מלמד נאשם בלקיחת שוחד ובמרמה והפרת אמונים; כרמי נאשם בתיווך לשוחד, ניסיון לקבלת דבר במרמה וזיוף בנסיבות מחמירות; ואילו נידאם נאשם במתן שוחד, ניסיון לקבלת דבר במרמה וזיוף. כרמי נאשם גם בפרשה נוספת, בה מיוחסות לו עבירות של קבלת דבר במרמה והלבנת הון. 

בית המשפט העליון: "נגזר עונש מקל על עבריין המין" | פרסום ראשון
הפרקליטות ערערה על החלטת ביהמ"ש לשחרר קטין למעון, לאחר שניסה לרצוח חייל

מכתבי האישום שהגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה עולה, כי בדצמבר 2019 פרסמה עיריית ראש העין הודעה על כוונה להקצות מקרקעין בעיר לטובת מבני מעונות יום, בפטור ממכרז. איש העסקים מיכאל נידאם ניגש למכרז באמצעות עמותת "מאורות זרחו", שהוא בעל השליטה בה. נידאם פנה אל הלוביסט עומר כרמי, בבקשה שיקדם את זכייתו במכרז מול בכירי העירייה והשניים סיכמו לתת שוחד לסגן ראש העיר מלמד, כדי להבטיח את הזכייה במכרז. כרמי נאשם שהציע למלמד תשלום שוחד הנע בין 100 ל-150 אלף שקל עבור כל מעון, בתנאי שמלמד ינצל את תפקידו בעירייה, ויפעל במסגרת תפקידו להבטיח את זכייתו של נידאם במכרז.

מלמד קיבל 50 אלף שקל מנידאם שאף תרם באמצעות העמותה לפעילות צדקה של מלמד, ושילם את עלות השכרת הרכב של בנו של מלמד. מלמד, מצידו, העביר לכרמי את מסמכי המכרזים טרם פרסומם על מנת לאפשר ל"מאורות זרחו" להיערך בהתאם.

לאחר שהוחלט בעירייה שהטיפול במכרזים יעבור לתאגיד העירוני "מקום בלב", פנה כרמי שנית למלמד וביקש שישפיע על יו"ר התאגיד שיסייע לנידאם לזכות במכרזים. גם הפעם הציע כרמי לשחד את מלמד לטובת העניין. מאחר שעמותת "מאורות זרחו" לא עמדה בתנאי הסף של המכרז, כרמי ונידאם עשו שימוש במסמכים מזויפים כדי להציג מצג כוזב לפיו מצבה הכלכלי ומחזור העסקים של העמותה עומד בתנאים.

מלמד פנה במספר הזדמנויות ליו"ר תאגיד "מקום בלב" וביקש לשנות את תנאי המכרז, כך שהעמותה תעמוד בתנאי הסף וכדי שלא תיפסל מועמדותה על אף שאיחרה בהגשת המסמכים. הצעות העמותה נפסלו והיא הגישה עתירה מינהלית נגד התאגיד, וגם בשלב זה ניסה סגן ראש העיר מלמד לקדם "פיצוי" של התאגיד לעמותה בתמורה למשיכת העתירה.

באישום הנוסף, נאשם כרמי שהציג בפני נציגי העירייה מצגי שווא כוזבים על מנת להטות את תוצאות ועדת הרכש של העירייה, לרכישת שירותי לובינג. העירייה ניסתה להיאבק בתוכנית להקמת תחנת כוח בקסם, בשל חשש מפני זיהומים שונים באזור ראש העין, ולשם כך פנתה לקבלת שירותי ייעוץ לובינג וממשל (שתדלנות). מלמד הפגישה בין כרמי לבין ראש העיר ומנכ"ל העירייה לצורך ייצוג העירייה במאבק. הם הנחו את כרמי לפעול לקדם תהליך התקשרות ולהשיג הצעות מחיר נוספות לטובת הליך רכש. כרמי הציג בפניהם בכזב כי פעל מול מתמודדים אחרים כדי לקבל מהם הצעות מחיר נוספות, בעוד שבפועל הוא פנה לגורמים שונים כדי להגיש באמצעותם הצעות פיקטיביות, על מנת לשלוט בתוכן ההצעות ובמטרה להבטיח במרמה את זכייתו. במסגרת ההתקשרות בין השניים שילמה העירייה לכרמי עשרות אלפי שקלים.

התיק נחקר ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 של משטרת ישראל, בשיתוף עם יחידת חקירות מרכז של מס הכנסה, וטופל ע"י עורכי הדין יוחאי בן שמואל, דורין בן ציון, נועם גולדברג וציון דרבאו מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. 

תגובת ב"כ מיכאל מלמד, עוה"ד נתי שמחוני ואסף קליין: "קיבלנו, בצער רב, את החלטת הפרקליטות להעמיד לדין את מרשנו. אנו משוכנעים כי אין כל הצדקה להגשת כתב האישום ונכון היה לקבל את עמדתנו  ולסגור את התיק. מרשנו בטוח בחפותו ואנו תקווה כי לאחר ניהול התיק בבית המשפט, הוא יזוכה מכל אשמה".