לאחר הפרסום "במעריב": הצהרת תובע הוגשה נגד שני חשודים, תושבי אום אל פחם, בחשד לנסיון רצח לאור יום. בהמשך, צפויה להיות מוגשת נגד כתב אישום חמור באמצעות פרקליטות מחוז צפון.

רגע לפני פיצוץ: כך סיכלו השוטרים ניסיון התנקשות בצפון | פרסום ראשון

כאמור, שני החשודים ניסו על פי החשד  לבצע להוציא לפועל רצח בנוף הגליל.  רגע לפני פיצוץ מטען חבלה שהונח מתחת לרכב בעיר, המשטרה הצליחה לעצור את ניסיון ההתנקשות ואותם. בלשי המחוז הצפוני, שהיו במארב אחר חוליית עבריינים מוכרים במטרה לסכל ניסיון אירוע רצח, כחלק מהמאבק של משטרת ישראל בפשיעה בחברה הערבית, זיהו את החוליה בפעילות חשודה סביב רכב בנוף הגליל. בעת שהעבריינים הבחינו בשוטרים, הם החלו לברוח.

למקום הוזנקו חבלני משטרה שהחלו בבדיקת הרכב, כאשר כוחות רבים סוגרים על רכב החשודים שנע לכיוון צומת המוביל. לאחר בדיקה קצרה אותר מטען רב עוצמה שהוצמד לתחתית הרכב והוחלט לבצע מעצר מהיר של החשודים שנתפסו בצומת. 

סגן ניצב גיל משולם מפקד תחנת נוף הגליל  "מטען גדול שאם היה מתפוצץ היה עלול לגרום לפגיעה בחפים מפשע, ובודאי להרוג את יושבי הרכב. פעילות מהירה הביאה למעצרם של החשודים המעורבים בניסיון ההתנקשות, מדובר בארוע מורכב שאם לא פעלנו היה בוודאות  מסתיים בפיצוץ, אבדות בנפש, ואף פגיעה באזרחים לא מעורבים."