ארגון לביא פנה לבג"ץ בטענה כי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הסתירה מסמך מבית המשפט בתגובתה לעתירת הארגון נגד השתתפות שופטי בית המשפט העליון במינוי עובדי העליון לתפקידים שיפוטיים.

בפניית הארגון נטען כי במסגרת עמדת היועמ"שית נכתב כי העתירה הוגשה ב"שיהוי כבד", זאת מכיוון שהתערבות בג"ץ בהליכים בעת הנוכחית עשויה לפגוע בעבודה הוועדה לבחירת שופטים כיוון שמינוי עובדי העליון צפוי לעלות בישיבות הקרובות של הוועדה לבחירת שופטים.

"דברים אלה אינם מדויקים ובנסיבות העניין מדיפים ניחוח של חוסר נקיון כפיים מצד מי שמתיימר לדבר בשם הוועדה", נכתב בתגובת ארגון לביא.

עוד נכתב כי "ביום 15.2.2024, לפני הגשת התגובה, פרסם שר המשפטים, שהנו יו"ר הוועדה, את סדר היום של הישיבה הראשונה (שתתקיים מחר, א"ב) ואיש מן המועמדים עובדי בית המשפט אינו  מועמד לבתי המשפט שעל סדר היום. קרי: חברי הוועדה ידעו היטב כי "מועד כינוסה הראשון של הוועדה" אינו רלוונטי למועמדים עובדי בית  המשפט המשיבים לעתירה כהוא זה, וכי לבית המשפט זמן מספק לדון בעתירה בלא כל חשש לפגוע במועמדים עובדי בית המשפט העליון, ככל שבית המשפט יסבור שכך ראוי לעשות".

לעמדת ארגון לביא, "מדובר בניסיון בוטה ומטריד להציג חצי אמת שהיא גרועה משקר, וליצור בעיני בית המשפט את הרושם כאילו לא נותר לו זמן מספק לדון בעתירה, בעוד שבפועל המועד המוקדם ביותר שבו ייתכן שיידון מי מהמועמדים עובדי בית המשפט הוא ה-29.2.2024. לא ברור, כיצד מידע חשוב זה לא מצא את מקומו בתגובה מטעם מחלקת בג"צים בפרקליטות המדינה".

בארגון דורשים מבג"ץ להורות ליועמ"שית "להבהיר מי בוועדה לבחירת שופטים אישר תגובה לבית המשפט אשר ביקשה להטעות אותו כך שידחה על הסף עתירה באמצעות הסתרת פרטים הידועים היטב לחברי הוועדה לבחירת שופטים".

תגובת משרד המשפטים תצורף לכשתתקבל.

כזכור, היועצת המשפטית לממשלה הגישה הבוקר לבג"ץ את תגובתה לעתירת ארגון לביא נגד שופטי בית המשפט העליון בעניין מילוי עוזריהם לשופטים, בה היא מגנה על שופטי העליון ודורשת לדחות על הסף את העתירה נגדם.

בעמדת היועמ"שית נכתב כי כפי שפורסם לראשונה במעריב בעקבות פניית התנועה למשילות ודמוקרטיה, השופטים לא ישתתפו בהצבעה לגבי העוזרים המשפטיים איתם יש להם יחסי ידידות אישיים.

עם זאת, בעתירת ארגון לביא נדרשו כל שופטי העליון לא להשתתף בהצבעות על מינוי עוזרים משפטים ורשמות שכיהנו בבית המשפט העליון, זאת בשל טענות לקיומו של חשש סביר לניגוד עניינים.

לעמדת היועמ"שית, הטענות בעתירת ארגון לביא "אינן מבססות עילה כלשהי להתערבות שיפוטית של בית המשפט הנכבד וכי דינו של הסעד הגורף בעניין מניעת השתתפותם של כל השופטים חברי הוועדה בדיוני הוועדה בעניינם של כלל המועמדים עובדי בית המשפט העליון – להידחות".