היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה אמרה היום (שלישי) בכנס סיכום השנה של אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל כי "שיטת המשטר הדמוקרטית בישראל מחייבת משטרה ממלכתית, עצמאית ובלתי-תלויה. כזו שאינה חשופה להשפעה לא ראויה, לא מצידם של גורמים מדיניים ברשות המבצעת, ולא מצד כל בעל עניין חיצוני אחר".

"לך לחדר הזה, איתי אין לך בעיה": גלנט משגר עקיצה חריפה לנתניהו | צפו
אראל סג"ל נגד מיקי זוהר: "אמירה מטופשת וחסרת אחריות"

לדבריה, "לאחרונה הבהיר בית המשפט העליון, בהמשך לטענות להתערבות הדרג המדיני בפעילות קונקרטית של משטרת ישראל, כי הדבר אינו תקין ואין לאפשר זאת".

בדבריה התייחסה בהרב-מיארה לעתירה שהגיש נגדה השר יצחק וסרלאוף בטענה כי היא נהגה באכיפה בררנית כלפי המפגינים נגד הרפורמה המשפטית. בתגובה, טענה היועמ"שית כי אין מדיניות מקלה מול המפגינים נגד הרפורמה המשפטי וביקשה מוסרלאוף למחוק את העתירה, אך הוא סרב.

כזכור, בעתירה המתפרסת על פני 34 עמודים, נימק השר וסרלאוף את עמדתו על הצורך בהתערבות בג"ץ נגד היועמ"שית. זאת בהמשך לפניותיו הקודמות ליועמ"שית שלא קיבלו מענה הולם, לדבריו. הוא טען כי אין מנוס מהתערבות שיפוטית בעקבות "העדר אכיפה מול סדרת ההתפרעויות" שאירעו במסגרת המחאה נגד המהפכה המשפטית.

בעתירה ביקש וסרלאוף מבית המשפט להוציא צווים על תנאי שיורו לבהרב-מיארה להסביר מדוע לא תורה להגיש כתבי אישום ותביעות אזרחיות נגד חוסמי כבישים ונגד מובילי ומארגני החסימות, או לנמק מדוע לא תינתן הנחייה לפיה הנחיות העבר בטעות יסודן וכי בעת בחינת חסימות כבישים ממניעים אידיאולוגיים, יש לתת משקל נכבד לזכות המוחים.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף מסר בתגובה לתשובת היועמ"שית: "אחרי מריחה של מעל לחצי שנה, במסגרתה התבקשו כעשר (!) בקשות דחייה מטעם היועצת המשפטית - בטענה כי נדרש עוד זמן, לכאורה, על מנת לאסוף נתונים ולגבש עמדות משפטיות - קיבלנו תשובה מגוחכת, לועגת לאינטליגנציה, מתחמקת באופן בוטה מהטיעונים הספציפיים, עם כל מיני משפטים אמורפיים שלא אומרים מאומה. אין בתשובתה הלקונית של מיארה שום דבר. לא נתונים בדבר כתבי אישום, ולא בדבר תביעות אזרחיות כנדרש. 

"בתחילת העתירה טענה היועמ"שית שההפגנות נגד הרפורמה המשפטית נגמרו, אולם העתירה לא התייחסה להפגנות נגד הרפורמה, אלא עסקה באכיפה הבררנית באופן כללי בהפגנות נגד הממשלה, כפי שקרה בהתנתקות, וכפי שמתקיימות גם כעת. יתר על כן, העתירה העלתה חששות לגבי ההשפעה של החלטות אכיפת החוק על זכויות הציבור הרחב והיחידים המוחים ולא קיבלה בעתירה התייחסות. בנוסף לא התייחסה היועמ"שית לטענות על האחריות והשקיפות בפעולות רשויות אכיפת החוק ובחששות הספציפיים שהועלו, על חוסר האחריות והפיקוח בהבטחה שמערכת אכיפת החוק פועלת בצורה הוגנת וצודקת". 

השר וסרלאוף הוסיף: "תשובת היועמ"שית מבזה את אזרחי מדינת ישראל. לא אנוח ולא אשקוט לנוכח האכיפה הבררנית שזועקת לשמיים. ההתנהלות של הפרקליטות בחוסר שוויון, עלולה להביא למיטוט שלטון החוק וריסוק אמון הציבור במערכות האכיפה וחובה עלינו לדאוג לתיקון ושיוויון המשפט בישראל".