הבוקר (שלישי), בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בפני השופט אריאל ואגו, נגזר דינו של זאהי אבו ג'ודה, אחיו של חאלד אבו ג'ודה, מי שרצח את החייל רון קוקיא ב-30 לנובמבר 2017 בערד.

נשלל חשד לפיגוע ירי בתחנת הרכבת הקלה בירושלים
התחזה לבעל נכס יוקרתי בכיכר המדינה ודרש לקבל זכויות בשווי שישה מיליון שקלים

המחבל חאלד אבו ג'ודה מכסייפה, שאמו היא פלסטינית ששהתה בישראל שלא כחוק, הגיע בשעות הלילה לערד, במטרה לבצע פיגוע נגד חיילים. הוא הסתער על קוקיא, חטף את נשקו, דקר אותו למוות והחביא את הנשק אצל אחיו זאהי. 

המשפט של האח זאהי, נפתח ב-2017. בשלב מוקדם, הפרקליטות ניהלה מגעים לחתימת הסדר טיעון עם הנאשם, אך בקשה של משפחת החייל הביאה לכך שחזרה בה. אבו ג'ודה הורשע בסופו של דבר בדצמבר האחרון, בקשירת קשר עם אחיו לשדוד נשק מחייל ולגרום לו לחבלה חמורה כאקט של מעשה טרור, בהחזקת נשק ובסיוע לאחר מעשה רצח. הבוקר, כשש וחצי שנים מהרצח, הוא נדון ל-10 שנות מאסר.

רון יצחק קוקיא (צילום: דובר צה''ל)
רון יצחק קוקיא (צילום: דובר צה''ל)

התיק נוהל על ידי עו"ד מורן גז ועמית גינת מפרקליטות מחוז דרום פלילי, שמסרו: "משפטו של זאהי אבו ג'ודה הגיע היום לסיומו, לאחר שש שנים בהם הפרקליטות נלחמה למען מיצוי הדין עם הנאשם, על אף האתגרים הרבים איתם נאלצה להתמודד". 

עוד הוסיפו: "הרשעתו של הנאשם, שאמנם לא לקח חלק פעיל ברצח עצמו אבל היה חלק ממערך התכנון והידיעה, הנה חלק מהמאבק בטרור על כל "מעגליו" ודרגותיו, הן במבצעים העיקריים והן במסייעים ובתומכים לפני, בזמן ולאחר המעשה, שגם עמם תפעלנה רשויות החוק כדי למצות הדין עד תום".