בתאריך 13.2 לפנות בוקר התקבל דיווח במשטרה על בקבוקי תבערה שהושלכו לעבר בית מגורים בכפר עין נקובא הסמוך לירושלים, ולמקום הוזעקו שוטרי תחנת הראל והזיהוי הפלילי במחוז ירושלים. 

"מחבלים מתחפשים לדתיים ודופקים בדלתות": הודעת הפייק שהטריפה את הרשת
מחבל ישלם ליהודים שתקף פיצויים בסך כמיליון ש"ח | פרסום ראשון

מחקירת המקרה עלה, כי רכב ובו שני חשודים הגיע בסמיכות למקום, תוך נסיעה לאחור במורד הרחוב, וממנו יצאו כשהם אוחזים בקבוקי תבערה. לאחר שהדליקו אותם, השליכו החשודים את הבקת"בים לעבר בית מגורים ומיד לאחר מכן נמלטו במהירות מהזירה. 

פעולות חקירה מהירות של שוטרי תחנת הראל ממרחב ציון, העלו כי מדובר על פי החשד במקרה שנסוב על רקע סכסוך עיסקי בין חשוד (19) תושב היישוב לבין הקורבן שהנו מעסיקו לשעבר. 

בפעילות משותפת של תחנות הראל ושלם ממחוז ירושלים, כבר באותו היום אותר אחד החשודים במעשה ונעצר לחקירה וכמו כן, נתפס רכב שעל פי החשד שימש את החשוד בביצוע מעשיו. בחיפוש שערכו הבלשים בביתו של אותו חשוד, אותרו פרטי לבוש הקושרים אותו למקום ולמעשה. 

החשוד שנעצר, הועבר לחקירה בתחנת הראל בחשד לעבירות של שיגור חומר נפיץ, קשירת קשר לפשע, איומים ועוד, ומעצרו הוארך לבקשת המשטרה בבימ"ש לטובת מיצוי פעולות החקירה הנדרשות בעניינו. אמש (חמישי), הוגשה הצהרת תובע מטעם הפרקליטות על הכוונה להגיש נגדו כבר במהלך הימים הקרובים כתב אישום ומעצרו של החשוד הוארך ב-5 ימים נוספים, עד ליום שני הקרוב- 26.2.24.