פרקליטות המדינה הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד טאריק דעור, בן 40 מעכו, בגין מגע עם סוכן חוץ, לאחר שניהל שיחות עם פעיל חמאס שניסה להפעילו בישראל.

"דברי הסתה לטרור חמורים": תושב באר שבע יואשם שאיים על נתניהו בטיקטוק
הרשעה בניסיון הלינץ' שנעשה בחייל צה"ל ביפו במבצע שומר חומות | כל הפרטים

מכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד מור בן אבו מפרקליטות מחוז חיפה עולה, כי דעור נהג להגיע למסגד אל-אקצא החל משנת 2018 כפעמיים-שלוש בחודש כחלק מפעילות "רבאט" שלגישתו נועדה לשמוע על אל-אקצא.

עוד עולה כי בספטמבר 2020 אדם בשם אבו עבדאללה, שהציג עצמו כמי שמשתייך לגדודי אז אלדין אל-קסאם מהחמאס, יצר עמו קשר באמצעות הפייסבוק ובהמשך השניים עברו לשוחח בטלגרם. אבו עבדאללה הסביר כי הוא פונה אליו לאור פעילותו למען הגנה על אל-אקצא וביקש ממנו לשתף איתם פעולה ולהתגייס אליהם. לפי בקשתו של דעור, אבו עבדאללה אימת את חברתו בארגון באמצעות סרטון ששלח לו בו נראה נמל עזה עם ספינות ודגל פלסטין, פעיל חמאס שמדבר ותאריך מועד השיחה בניהם. אימות נוסף בוצע כשדעור סיפר שיש לו מכר בעזה, ואותו מכר אישר שהגיע פעיל חמאס לביתו, אז האמין דעור שמדובר בפעיל חמאס שרוצה לגייס אותו לארגון.

דעור המשיך לשוחח עם אבו עבדאללה בטלגרם ושאל מה נדרש ממנו לעשות. תחילה, אבו עבדאללה ביקש ממנו לרכוש כרטיס סים על מנת שיוכלו לדבר בצורה חשאית, וכך עשה. בהמשך, כששוב שאל מה נדרש ממנו, השיב לו אבו עבדאללה כי הם רוצים לשלוח לו אמצעי לחימה וכסף כדי שיבצע פיגוע טרור בתוך ישראל ויגרום להרג של אזרחים. עוד הוסיף כי ישלחו לו 60,000 אלף ₪ על מנת שיישאר למשפחתו במידה וייהרג במהלך הפיגוע.

דעור השיב כי הוא ישמח לקבל נשק לשימושו האישי, אבל שהוא חושש מביצוע פיגוע ולכן לא יעשה זאת. אבו עבדאללה ניסה לשכנע אותו כשהסביר שמדובר בהתנקשות באישיות ישראלית בולטת אותה לא היה מוכן לחשוף עד שדעור יסכים. דעור השיב כי עליו לחשוב על הדברים, ותיאר לעצמו שהאישיות המדוברת היא יהודה גליק או השר איתמר בן גביר הנוהגים להגיע לאזור הר הבית.

כעשרה ימים לאחר ה-7.10, דעור השיב לאבו עבדאללה כי הוא לא מוכן לבצע את הפיגוע ואבו עבדאללה ביקש לגייס אותו למשימות אחרות כמו איתור מועמדים נוספים לגיוס. דעור סירב גם הפעם ואמר לו שאם יעשה זאת עלולים לחשוד בו שהוא מה"מוחבראת", ולכן הציע לאבו עבדאללה לגייס אנשים נוספים בעצמו. אבו עבדאללה אמר לדעור שיתייעץ עם ממוניו ויחזור אליו אך בפועל בכך הסתיימו השיחות בניהם.

דעור המשיך לשלוח לאבו עבדאללה הודעות של נקודות וסימני קריאה על מנת לחדש איתו את הקשר, כשהוא יודע שהוא חבר בארגון מחבלים אבל אבו עבדאללה לא השיב.