פרקליטות המדינה הגישה לאחרונה לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד רועי קומימי (31) מנתיבות שהתחזה לרו"ח וקיבל במרמה כסף מאנשים שחיפשו עבודה.

קטין בן 14 נעצר בגין גניבת רכב, אך הפשע הקודם שלו לא זוהה בזמן
מרכז תל אביב: אדם איים על הוריו ברצח ושרף חדר במלון

מכתב האישום שהגישה עו"ד רוית מרום מפרקליטות מחוז דרום פלילי עולה כי קומימי נהג לפנות לאנשים שחיפשו עבודה ברשת הפייסבוק, להציג עצמו כרו"ח ולהציג בפניהם מצג שווא לפיו ביכולתו להציע להם משרות המתאימות לכישוריהם. עקב מצג השווא העבירו לו המתלוננים סכומי כסף שונים.
 
כך לדוגמה הגיב קומימי למודעה של אחד המתלוננים על כך שהוא מחפש עבודה. המתלונן, אשר סבר כי מדובר בהצעת עבודה, חייג אל קומימי.  במהלך השיחה הציג עצמו קומימי כרואה חשבון המעוניין להציע למתלונן הצעת עבודה וביקש סכום של 200 ש"ח, וזאת לצורך רישום המתלונן לקורס אשר יכשירו לתפקיד לו הוא מיועד. בהמשך למצג השווא, הגיע המתלונן לביתו של קומימי, שם נמסר לו שיק על סך 1,200 ש"ח, בטענה כי מדובר בתשלום מקדמה עבור העבודה. כאשר הפקיד המתלונן את השיק, הוא לא כובד על ידי הבנק עקב אי כיסוי מספיק.
 
במקרה אחר הבחין קומימי במודעת דרושים, הציג את עצמו בפני המפרסם כרו"ח המעוניין להציע לו עבודה. במהלך שיחתם הטלפונית ולאור מצג השווא נתן המתלונן לקומימי סך של 250 ש"ח, לצורך הכשרה. בנוסף, העביר המתלונן לקומימי סכומי כסף שונים, המצטברים לסכום כולל של 4,750 ש"ח, בטענה כי הם נדרשים לצורכי לצרכי העסקתו. בהמשך למצג השווא, נתן קומימי למתלונן שני שקים על סך 4,950 ש"ח בטענה כי מדובר בהחזרים. כאשר ניסה המתלונן להפקיד את אחד השקים הוא לא כובד על ידי הבנק עקב אי כיסוי.

לקומימי יוחסו עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והתעסקות בלתי מוסמכת (עבירה לפי חוק רואי חשבון, התשט"ו-1955).