סחטו ונתפסו: ארבעה תושבי רהט בשנות ה-20 וה-40 לחייהם, החשודים בעבירות חמורות של סחיטה דמי חסות, נעצרו הלילה (בין שלישי לרביעי) בתום חקירה סמויה שניהלו חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה של תחנת אשדוד בחשד שסחטו באיומים עסקים באזור העיר, באמתלה של מתן שירותי שמירה. היום הם יובאו בפני בית משפט השלום בבקשה להאריך את מעצרם.

מבצע 'חריש עמוק': אקדח טעון ותחמושת נתפסו ברכבו של תושב אשדוד
באמצעות חקירת סוכן סמוי: נעצרו 30 חשודים בסחר באמל"ח ובסמים

אתמול, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו בלשי היל"פ אשדוד יחד עם יס"מ לכיש ויחידות מחוזיות על בתיהם של ארבעת החשודים, תושבי רהט, ותפסו ברשותם רכב שלפי החשד שימש לביצוע העבירות, מכשירים ניידים, כ- 112 אלף ש"ח במזומן ובהמחאות. החשודים כאמור נעצרו להמשך חקירה בחשד לעבירות של גביית דמי חסות באיומים.

עציר באזיקים (צילום: רוי עלימה, פלאש 90)
עציר באזיקים (צילום: רוי עלימה, פלאש 90)

במסגרת החקירה הסמויה, שזכתה לכינוי "פרשיית חמוץ-מתוק", הצליחו חוקרי המשטרה לחשוף חוליה שמונה ארבעה חשודים. לפי החשד, הם יצרו קשר עם בעלי מפעלים ואולם אירועים באזור עד הלום וגן הדרום באשדוד, שמהם התחילו לגבות כספים בעבור שירותי שמירה ואבטחה לכאורה, בכדי למנוע נזק לציוד ולרכוש - כך לפי החשד. עוד הצליחו החוקרים לחשוף, כי חרף התשלום שהעבירו העסקים, שנאמד סביב אלפי שקלים בחודש, אותם חשודים לא סיפקו את שירותי השמירה כלל - אפילו לא למראית עין.

החקירה התנהלה על רקע חשד לסחיטת דמי חסות באיומים מאולם אירועים ומספר מפעלים בעיר אשדוד כחלק ממדיניות מפקד המחוז הדרומי, ניצב אמיר כהן, לטפל באופן נחוש בעבירות מסוג זה ולהביא לדין את מי שפוגע בבעלי עסקים לגיטימיים.

מפקד מחוז דרום אמיר כהן (צילום: דוברות המשטרה)
מפקד מחוז דרום אמיר כהן (צילום: דוברות המשטרה)