הרצח בחיפה: אודיה גבאי, בת 30 מקרית אתא, נרצחה אתמול (שישי) לאחר שנפגעה מירי במועדון אלנבי 25 בחיפה. חברה מהשכונה שבה התגוררה מספרת: "אני עדיין בהלם, לא מאמינה שזה קרה. היינו חברות זמן קצר אבל נקשרתי אליה מאוד".

קורסות תחת הנטל: אי השוויון בין גברים לנשים מזנק
מדוע תפקיד יועצת לקידום מעמד האישה אינו מאויש ברוב הרשויות?

חברה מהשכונה בקריית אתא שבה התגוררה הנרצחת אודיה גבאי ז"ל מספרת ל"מעריב" על הזעזוע שחוותה לאחר שגילתה על הירצחה: "אני עדיין בהלם, לא מאמינה שזה קרה. זה מזעזע, היא השאירה 5 ילדים לבד בעולם", פרצה בבכי. "אני לא מאמינה שהיא לא כאן יותר. היא עבדה כל החיים קשה כדי לפרנס את הילדים, טיפלה בהם, הייתה מוכרת ברווחה בעקבות קשיים כלכליים. היינו חברות זמן קצר אך נקשרתי אליה מאוד", סיפרה.

זירת הרצח בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הרצח בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)

"אני לא מבינה מי פגע בה ככה. איך זה קורה בקלות - זה שפתאום היא איננה. יש באזורים שלנו נשקים לא חוקיים בכמויות - ולדעתי זו הסיבה לתדירות הגבוהה של מקרי הרצח של נשים בצפון. לקלות שבה זה קורה. אני ממש ממש מקווה שהמשטרה תחקור לעומק מה קרה, שנבין מה היה שם. שמי שפגע בחברתי ישלם על כך", שיתפה.

על אף חייה הקשים של אודיה, חברתה לא תיארה לעצמה שזה יגיע עד לכדי רצח: "היו לאודיה כל מיני מצוקות שלא אוכל להרחיב עליהן, והיא הרגישה מאוימת, בודדה, לא היה מספיק מי שידאג לה, אבל לא חשבתי שזה יגיע עד למצב של רצח. בכל מקרה, לא הייתה לה דרך להגן על עצמה - וזה מה שהכי עצוב בסיפור. לנצח אזכור אותה".

המשטרה דיווחה כי נעצרו ארבעה חשודים מהאירוע, והיא תבקש להאריך את מעצרם בהמשך. צפויים מעצרים נוספים בהמשך. ההודעה נמסרה בהערכת מצב של מפקד מחוז חוף דני לוי, לאחר שיל"פ כרמל במחוז חוף הביאו למעצר.

על פי ההערכה הראשונה, האירוע התרחש לאחר קטטה שפרצה במועדון. בשלב מסוים אחד המעורבים עזב את המקום ואחרי זמן קצר חזר לשם כשהוא חמוש בנשק, ופתח בירי לעבר המועדון. כתוצאה מכך, נפגעה אודיה ז"ל באורח אנוש, ופונתה לבית החולים רמב"ם בחיפה ושם נקבע מותה. לא מן הנמנע כי הצעירה שנרצחה סמוך למועדון, היא קורבן מקרי באירוע הזה. מסתמנת הערכה כי היעד לירי היה בחור שהיא בילתה איתו וכתוצאה מהירי לעברו היא נפגעה אנושות ומצאה את מותה.

מתחילת השנה, נרצחו שבע נשים. השבוע נרצחו שלוש נשים, בנהריה וליד שפרעם, וכעת גם באירוע בחיפה. מתחילת המלחמה נרצחו 15 נשים.