פרקליטות המדינה הגישה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד סהר מסעוד אפריאת (26), לואי אבו חוצה (24) ולירון אייבי (23) מבאר שבע. לאחר שהניחו מטען חבלה מאולתר בביתו של אדם עימו היו מסוכסכים.

בפעילות יזומה: המשטרה סיכלה מספר אירועי חיסול בלוד
המשטרה חשפה רשת סחר בסמים ב"טלגרם"; במרכזה חשודה, תושבת י-ם

מכתב האישום שהגישה עו"ד שרון שוורץ מפרקליטות מחוז דרום פלילי עולה כי בין אפריאת לבין המתלונן קיים סכסוך. לאור האמור החליטו הנאשמים להניח מטען חבלה מחוץ לביתו של המתלונן ולהפעיל אותו במטרה לפגוע בו. לשם הוצאת תוכניתם לפועל, השלושה הצטיידו במטען חבלה מאולתר אליו הוצמד משדר אלחוטי אשר ביכולתו להפעיל את המטען.

לפני כחודש וחצי בשעות הערב המוקדמות עברו אפריאת ואבו חוצה ליד ביתו של המתלונן. לאחר רכשו אופניים חשמליים ומסרו אותו לאייבי. כשעתיים לאחר מכן נסע אייבי באופניים כשהוא עוטה על ידיו כפפות, על ראשו כובע "קפוצ'ון" ופניו רעולות, ואחז בידו שקית ובתוכה המטען.

אייבי הגיע לאזור ביתו של המתלונן והניח את השקית עם המטען בתוך אדנית נוי הצמודה לחלון הבית כשמתג ההפעלה דלוק וכשבאותה עת בבית שהו הוריו של המתלונן. לאחר התרחק אייבי מהמקום הוציא מכיס מכנסיו את השלט, הניף את ידו לכיוון המטען ולחץ על השלט במטרה להפעילו. במסגרת פעילות משטרתית יזומה, בלשים שהבחינו במעשיו עצרו את אייבי כשהשלט בידו וכשהוא ממשיך ללחוץ עליו.

לנאשמים יוחסו עבירות של ניסיון להרוס נכס בחומר נפיץ, ניסיון לחבלה בכוונה מחמירה ועבירות בנשק (נשיאה והובלה). בנוסף לאייבי יוחסו גם בעבירות בנשק (החזקה) והחזקת סם שלא לצריכה עצמאית לאחר שבחיפוש בביתו נתפס רימון רסס צה"לי וכן סמים מסוגים שונים. התיק נחקר על ידי ימ"ר נגב במשטרת ישראל.

התקיפה בה חוסל לכאורה מרוואן עיסא (צילום :רשתות ערביות)