משטרת מרחב דן פתחה הבוקר (שלישי) בחקירת אירוע תקיפה חמור של נוסעת בקו אוטובוס 422 של חברת אפיקים, רגע אחרי שאותה נוסעת ניסתה לברר מדוע החליט לשנות את מסלול הנסיעה ולא עדכן את הנוסעים כדי שינתבו את דרכם לתחנה שבה הם צריכים לרדת.

"אין לנו בית אחר": רס״ב (מיל׳) סבסטיאן איון נפל בקרב בצפון הרצועה
"חמאס מאבד שליטה": החזרה לבי"ח שיפא היא לא בשורה רעה

מסרטונים שהגיעו לידי מעריב נראה הנהג כשהוא חובט בצעירה, מנסה להדוף אותה מחוץ לאוטובוס אל הרחוב בזמן של גשם סוחף וזאת רגעים ספורים אחרי שהטיח לעברה צרור של קללות ואמירות בוטות. גם בחברת אפיקים מנהלים כעת תחקיר פנימי בעקבות הדיווח אודות האירוע ונראה כי מצלמות באוטובוס יובילו אל האמת.

ספיר בלוך, סטודנטית לאחיות במעייני הישועה הייתה בדרכה למקום עבודתה בבני ברק שעה שעלתה לאוטובוס בעיר מגוריה בירושלים. סמוך לשעה 08:30 הבחינה יחד עם נוסעים אחרים, כי הנהג החליט לשנות את מסלול הנסיעה. לדבריו, בהנחיית הסדרן וכשבלוך פנתה כמו שאר הנוסעים לברר את הנסיבות ודרשה הסברים תוך שהיא מציינת "זו חוצפה", החל הנהג כך על פי החשד לגלות כלפיה אלימות פיזית ומילולית.

התקיפה באוטובוס. קרדיט: פרטי (צילום :פרטי)

בלוך סיפרה: "עליתי לקו אוטובוס מספר 422 מירושלים לבני ברק, ובשל עומס תנועה בשעות הבוקר הנהג החליט שלא להיכנס לאזור מחלף גבעת שמואל, לדבריו בהוראת הסדרנים. הוא החל לצעוק על נהגים ועל נוסעים באוטובוס. שאלתי אותו למה הוא לא יידע את שאר הנוסעים. אמרתי לו איזו חוצפה והתחלתי לרדת מהאוטובוס".

"הנהג יצא מהעמדה שלו והתחיל לבעוט בי, דחף אותי, נתן לי אגרופים, ירק עליי וקילל 'כאחבה שרמוטה'", המשיכה. "אמרתי לו שעכשיו אני לא יורדת ואזרח אחר הזעיק משטרה בינתיים. הוא טען שאני תקפתי אותו ואני שקרנית, טענה שקרית שאין בה ממש. לאחר מספר דקות הוא שוב החל לתקוף אותי ודחף אותי ואדם נוסף שהיה לידי וניסה לגונן עליי".

בלוך נמצאת בסערה גם אחרי שהגישה תלונה במשטרה. "לא מבינה איך אני נקלעת לסיטואציה של הגעה לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה. אני רוצה לקוות שבאוטובוס יש מצלמה והאמת כולה תיחשף ואנסה להתאושש".

מחברת אלקטרה אפיקים נמסר בתגובה: מיד עם קבלת הפניה והסרטון, ביצענו תחקיר מעמיק שממנו עלה כי אין כל הצדקה להתנהגות הנהג. הנהג הושעה וזומן לשימוע במסגרתו תבחן המשך העסקתו בחברה. אנחנו מתנצלים בפני הנוסעת על התקרית החריגה שאינה עולה בקנה אחד עם ערכי החברה ומאמציה לספק שירות איכותי לנוסעים. בנוסף לכך, הפצנו אגרת מיוחדת אודות המקרה וכללי ההתנהגות המחייבים לכלל נהגי החברה. אנו מתנצלים בפני הנוסעת ומתחייבים לעשות כל שביכולתנו כדי שמקרה כגון זה לא יקרה שוב".