בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (רביעי) את דינה של הגננת רותי סלאם (64) מבאר שבע בעלת "גן רננים" בעיר שהואשמה בפגיעה ב-17 קטינים בפרקי זמן שונים. השופטים גזרו עליה מאסר בפועל של חמש שנים, כמו כן, תנאי של תשעה חודשים שלוש שנים מיום שחרורה.
להורי כל אחד מ-16 הקטינים 10 אלף שקלים ועוד 20 אלף לקטין נוסף.

גנבו אמל"ח מצה"ל ותכננו למכור למשפחות פשע: אב ובנו מהקריות נעצרו
שלושה ימים בלבד לאחר שנגנב: ספר התורה הייחודי הושב לבית הכנסת בבני ברק

רותי סאלם, ששימשה כמנהלת "גן רננים" בבאר שבע, הורשעה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע באישומים חמורים של תקיפה סתם, עבירת תקיפת קטין חסר ישע, התעללות בקטין או חסר ישע והשארת קטין ללא השגחה.

מכתב האישום עלתה תמונה קשה, כאשר במשך כשבע שנים, בהזדמנויות רבות מאוד, נהגה הנאשמת כ"שיטת חינוך", לטענתה, באלימות פיזית כלפי הפעוטות בגן והתעללה בהם נפשית.

בהזדמנויות רבות, תקפה הנאשמת רותי סאלם בגן פעוטות בין הגילאים 10 חודשים עד 3 שנים, דחפה אותם והפילם ארצה, הטיחה אותם בכוח ובאגרסיביות בכיסאות ובמזרונים לעיני ילדים אחרים, סטרה להם בפנים, משכה באוזניים וצבטה אותם.

הנאשמת הכאיבה לפעוטות והתעלמה מהבכי שלהם, בחלק מהמקרים השאירה אותם בלא השגחה ראויה. הנאשמת התנהגה כלפי הפעוטות באופן משפיל ומבזה, נמנעה להחליף להם בגדים רטובים ונתנה לאכול חתיכות עוגה שנפלו על הרצפה.

כתב האישום מייחס לנאשמת 16 אישומים בגין ביצוע עבירות רבות של התעללות בקטין או חסר ישע, תקיפת קטין או חסר ישע, השארת ילד בלא השגחה ראויה ועוד.

הפרשה התפוצצה בנובמבר 2020, כאשר האם שני טואב חשדה כי משהו קורה בגן, הציפה את חשדותיה בפני סייעת שעבדה במקום וזו אישרה את הדברים. באותו היום טואב הגישה תלונה למשטרה ולאחר לקיחת המצלמות התגלה כי סאלם פגעה בפעוטות בגילאי 10 חודשים עד 3 שנים בתקופה של שבועיים וחצי אלו בלבד תועדו במצלמות. הפרקליטות מבקשת לגזור עליה בין 4 ל-6 שנים בגין מעשיה.

שני טואב, אמא מהגן, שפוצצה את הפרשה, ואפרת דמרי, אמא מהגן:  "4 שנים הגיעו היום לסיומם. כל דיון מטלטל וקשה לנו מאוד ואנחנו שמחות שהגיע הדיון האחרון והיום ניתן העונש שלה. הילדים שלנו ואנחנו סובלים יום יום מהמעשים שלה, מתמודדים עם ההשלכות שלהם ולצערנו את זה אף אחד לא יוכל להחזיר לנו. אנחנו במציאות יומיומית קשה מאוד אבל הידיעה שהיא במאי הקרוב נכנסת לכלא מקל עלינו כמובן. יש לנו דרך ארוכה לשקם את הילדים שלנו, לשקם את המשפחות שלנו, כל כל הבית מתמודד עם מה שקרה לנו בגן אבל אין ספק שהיום נסגר המעגל ונוכל לנסות להתחיל להחלים ממה שהיא עשתה לנו".

מטה המאבק למען הילדים המלווה את ההורים שנים ארוכות: "עוד מתעללת היום קיבלה את המגיע לה. 41 עבירות של פגיעה בפעוטות, זהו מספר עצום, גם אם מחולק לרוב תקיפות ושני סעיפים של התעללות.. בשורה התחתונה, מדובר בילדים שבמקום לקבל חום ואהבה ספגו רוע טהור. בית המשפט היום העביר מסר ברור כי כל מי שתפגע בילדים תישלח לשנים בכלא ואין ספק שהחמרת הענישה חלה כאן. חשוב לזכור כי הילדים שלנו גם היום נמצאים במערכת פרוצה, כשהמצלמות משמשות ככלי ראיתי ולא מניעתי וחייבים לשנות זאת. חייבים לעצור את ההתעללות כשהיא מתחילה ולא להוכיח אותה כשהמתעללת נתפסת ועל כך לא נוותר, אנחנו נמשיך לפעול לשינוי חוק המצלמות כי הילדים עדיין מופקרים".