העונשים שמקבלים עברייני תנועה רציווידיסטים בבתי המשפט לתעבורה אינם מרתיעים ככל הנראה את הנהגים, שבלי להניד עפעף חוזרים לכביש הרבה לפני המותר, הגם שהם בשלילה וממשיכים לבצע עבירות ולסכן חיי משתמשים אחרים בדרך. התופעה הזאת שהתעצמה בשנים האחרונות וניכרת בעיקר אצל נהגי משאיות שזהו ככל הנראה מקור פרנסתם, הובילה את המשטרה באמצעות אגף התנועה, להעמיק את האכיפה כנגד אותם עבריינים סדרתיים ולפעול לחילוט המשאיות שברשותם במסגרת פנייה לבית המשפט כחלק מהעונש המנהלי שמושת עליהם ולצורך הרתעה ממשית. 

אין חוסן כלכלי: ליותר ישראלים קשה לסגור את החודש, אבל זה לא החדשות הרעות
המחבלים בשיפא היו בהלם ונכנעו: ישראל מצאה ראיית זהב

עד לפני כשנתיים, הסתפקו במשטרה בהוראות החוק המאפשר לקצין תנועה להשבית כלי רכב לתקופה של 30 יום או במקרים חמורים במיוחד לתקופות שבין 60 ל-90. 

במשטרה מצאו כי במסגרת החוק ניתן לתביעה לבקש חילוט של חפץ שבאמצעותו בוצעה עבירות או שימש לביצוע העבירה ולחילופין שנרכש מכספי עבירה ומכורח סעיף זה, החליטו להפעיל את הסעיף האמור בחוק לטיפול בעבריינים סדרתיים וזאת במסגרת חילוט המשאיות שברשותם.

ההחלטה כאמור, התקבלה לאחר שהוברר כי עונשי בית המשפט אינם מרתיעים יותר את הנהגים שמרשים לעצמם לסכן חיים.

גורם באגף התנועה אמר כי "אם אדם מרשה לעצמו לנהוג בלי רישיון על משאית, ובית המשפט נותן לו שלילה מלקבל או להחזיק רישיון לתקופה והוא לא ממתין את התקופה הזו וממשיך לבצע עבירות ואז מקבל עבודות שירות או מאסר ועדין ממשיך כנראה שהענישה לא עובדת עליו, אבל אם אנחנו רוצים לשמור על הציבור אז לפחות המשאית שהוא ממשיך לבצע איתה עבירות תילקח ממנו, תחולט והכסף יעבור לאוצר המדינה".