פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום כנגד מוחמד מחיסן (20) מירושלים, לאחר שעמד בקשר עם גורם בארגון טרור, ייצר בעצמו מטעני צינור, כמו גם בקבוקי תבערה והשתתף בהפרות סדר רבות. בין היתר, יידה מחיסן לעבר כוחות הביטחון מטענים, זיקוקים ובקבוקי תבערה.

סוכלו פיגועי טרור שתכננו מחבלים תומכי דאע"ש בירושלים

לאחר גל החיסולים חיזבאללה בהודעה חריגה: כך ישראל חודרת אלינו

מכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד פועה בן טוב מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), עולה כי מחיסן ייצר והחזיק בחדר שנמצא בחצר ביתו מטעני צינור ובקבוקי תבערה. בנוסף הוא היה בקשר עם גורם ממנו קיבל את דגלי הג׳יהאד האסלאמי וכן כוורות זיקוקים לצורך התפרעויות נגד כוחות הביטחון. מחיסן חילק את הזיקוקים למתפרעים אחרים, כמו גם בקבוקי תבערה שייצר, ובשלוש כוורות עשה שימוש לצורך הכנת מטען צינור. בכוורות נוספות אשר קיבל מאותו גורם עשה שימוש גם כן לצורך התפרעויות נגד כוחות הביטחון.

כך למשל, ביומה הראשון של מלחמת חרבות ברזל, הכין מחיסן מטען צינור, לקח חלק בהתפרעויות האלימות שהתרחשו בשכונת עיסאוויה, ובעודו רעול פנים יידה לעבר מכת"זית את המטען. המטען פגע ברצפה והתפוצץ. כיומיים-שלושה לאחר מכן, בהתפרעות אלימה נוספת שנערכה בשכונה, יידה מחיסן מטען צינור לכיוון ג'יפ משטרתי. במקרה אחר, שלושה ימים לאחר תחילת המלחמה, הכין מחיסן יחד עם מתפרעים אחרים כ-50 בקבוקי תבערה. אותו היום, בשעות הלילה, יידה בעצמו לעבר כוחות הביטחון 2 בקבוקי תבערה ו-3 כוורות זיקוקים.

בחודש הרמאדן בשנה שעברה, בלילה שקדם לערב פסח, שהה מחיסן יחד עם אחרים במסגד הסמוך למסגד אל-אקצא, בו התבצרו באותה עת מאות מתפרעים. אותו בוקר, ירה מחיסן זיקוקים לעבר כוחות הביטחון שעמדו בסמוך לשם. במהלך אוקטובר 2022, בהתפרעות אלימה שהתפתחה בעיסאוויה לאחר פיגוע הירי שביצע המחבל עודיי תמימי, ובו נהרגה החיילת נועה לזר ז"ל.

מחיסן לקח חלק בהתפרעות בכך שהגיע רעול פנים למקום וידה 2 בקבוקי תבערה לעבר ג'יפים של הכוחות. גם ביום מותו של המחבל תמימי השתתף מחיסן בהתפרעות אלימה, בה יידה 2 בקבוקי תבערה ומספר אבנים לעבר כוחות הביטחון. כתב האישום מייחס למחיסן אישומים בעבירות מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, מעשה טרור של ניסיון הצתה, הזדהות עם ארגון טרור, עבירות בנשק, התפרעות, ניסיון תקיפת שוטר ועוד.