דרמה הלילה באשדוד: שוטר מהיחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב לכיש, נפצע הלילה (בין שני לשלישי) באורח קשה מירי שביצע לעברו צעיר חמוש, זאת בשעה, ששוטרי הימ"ר הניבו לתקרית ירי בין עבריינים סמוך לאולם אירועים, באזור בני דרום שסמוך לאשדוד.

לפני התקיפה באיראן - עלינו לשנות את הרכב הממשלה
סנקציות על פרויקט הטילים והכרזה כארגון טרור: הצעדים שמקדמת ישראל נגד איראן

בלשי הימ"ר הצליחו להגיב בירי ולעצור שניים מהמעורבים בהם היורה לעבר השוטר, שניהם צעירים בני 19 ו–24 והם פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי תוך כדי מעצרם. המשטרה במרחב לכיש מנהלת מצוד אל תוך הלילה אחר חשוד נוסף שנמלט רכוב על טרקטורון והיה מעורב בתקרית האלימה. שני הצעירים שנעצרו בחשד לירי לעבר השוטר קשורים על פי החשד לכנופיית פשע בראשותם של אייל נגר והגרוזינים.

סמוך לשעה 01:30 בלילה, התקבלה במשטרה קריאה אודות אירוע ירי סמוך לאולם אירועים באזור בני דרום , ולמקום הוזנקו כוחות משטרה בהם בלשי ימ"ר לכיש שפעלה באזור לסיכול כוונות פגיעה פליליות. הבלשים הגיעו לזירת הירי תוך פחות מדקה, זיהו חשוד רכוב על טרקטורון שמבצע ירי לעבר אדם אחר ונמלט.

זירת הירי בין עבריינים בגן אירועים ליד אשדוד (צילום :דוברות המשטרה)

השוטרים שהגיבו לאירוע הירי, זיהו צעיר נוסף רעול  פנים כשהוא חמוש בנשק, תוך שהוא מבצע לפי החשד ירי לעבר שוטר ופוצע אותו באורח קשה. החשוד היורה וחשוד נוסף כבני 19 ו-24, פונו לבית החולים במצב קל ונעצרו להמשך חקירה. 

כמו כן, השוטרים תפסו את הנשק ששימש את החשוד שביצע את הירי לעבר השוטר. המשטרה פתחה בסריקות נרחבות ובמצוד אחר החשוד שנמלט מהזירה על גבי הטרקטורון.

סגן מפקד המחוז הדרומי תנ"צ חיים שמואלי קיים הערכת מצב בזירה יחד עם מפקד מרחב לכיש, נצ"מ רועי ולדמן, במהלכה הנחה על המשך ביצוע פעולות חקירה לאיתור החשוד שנמלט ואיחל החלמה מהירה לשוטר.

נצ"מ רועי ולדמן מפקד ימ"ר לכיש: "ימ"ר לכיש מטפל באירועי פשיעה ומלחמות פשיעה בין עבריינים בכל ימות השנה. הלילה היחידה שלנו פעלה בתגובה לאירוע ירי ובאירוע הזה מטבע הדברים, לא כל דבר הוא מושלם ואומנם ביצענו מעצר של שני חשודים , אלא, ששוטר שלנו נפצע באורח קשה. שוטר שהוא בין מספר שוטרים מאד אמיצים שיש לנו, שהגיעו בנחישות לאירוע, בדביקות, באומץ לב ובמקצועיות. ביצענו מעצר של שני חשודים ויש לנו עוד חשוד שנמצא בבריחה ואנחנו נעשה הכל ומהר כדי להביא אותו אל מאחורי סורג ובריח כי שם מקומו. לא ניתן לאף אחד לפגוע בשוטרים ונדע לסגור חשבון עם כל העבריינים שמבצעים את העבירות החמורות האלו כלפינו. וללא ספק מי שרוצה ביטחון אישי יכול לסמוך על משטרת ישראל שתעניק לו אותו כי אנחנו יודעים לעבוד , יודעים מה מצופה מאיתנו ואנחנו עושים את זה במלחמה בארגוני הפשיעה מידי יום במהלך השנה ועושים את זה בהצלחה רבה ומגיעים להישגים יוצאי דופן. נמשיך לעבוד בצורה אינטנסיבית כנגד כל עבריין וכמובן כלפי מי שמרים אקדח כלפי שוטר".

שעות אחדות אחרי הירי מחוץ לגן האירועים באשדוד ביצעו בלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב לכיש מעצרם של שלושה חשודים נוספים ששהו בדירת מסתור כשברשותם אמצעי לחימה לרבות לבנת חבלה ואמצעים להרכבה והפעלה מרחוק של מטענים.

"פעם חברים היום אויבים" כך סבורים במרחב לכיש עם מעצרם של שלושה תושבי ניצן, שבעבר השתייכו לארגון הפשיעה של בני שלמה ולאחר חיסולו בחרו להיפרד גם מאייל נגר ואנשיו, בחשד שהיו מעורבים באירוע הירי במהלכו בוצע ניסיון התנקשות מחוץ לגן האירועים באשדוד. בעקבות אותו אירוע הוזעקו שוטרים לזירה והיעד לחיסול, שהיה חמוש בעצמו וניסה לפגוע בתוקפיו , ירה לעבר שוטר ופצע אותו קשה. נכון לשעות הערב מצבו של השוטר ממשיך להיות קשה. שלושת החשודים הנוספים בשנות ה – 20 לחייהם הובאו לבית משפט השלום באשדוד שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם.